Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp av fotoprodukter på nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har handlat på Pixmania.com
Är dom seriösa?
Deras priser är ganska låga.

Tacksam för tips!

Har inte själv handlat där, men vet att det diskuterats i många trådar...så mitt lilla råd blir att om du väljer att söka inlägg under forum så kommer du att hitta en hel del.

Re: Hej! Johan

Kent Eliasson skrev:
...Då kanske man skall välja någon annan leverantör...
Vet inte vad du hittat om Pixmania, men jag har bara positivt att säga om dem.
Har köpt tre billiga digitalare där, leverans inom 48h.
Allt fungerade toppen!
Dock har jag ingen erfarenhet av reklammationer.

Re: Hej! Johan

Kent Eliasson skrev:
Tack! för tipset.
Då kanske man skall välja någon annan leverantör.

/ Kent

Det vet jag inte...tror nog inte att dom är sämre/bättre än någon annan...
Själv handlar jag hos Technikdirect
Om dom finns det oxå olika uppfattning...

Men...lägg några timmar genom att gå igenom olika trådar här på forumen så kanske du kan bilda dig en uppfattning gentemot andras erfarenheter.

Rådet där är att sålla ganska bra...dom som har positiva upplevelser skriver väl ganska sakligt, medan dom med negativa upplevelser brukar ha en tendens att "överdriva"...ibland iaf...

De är definitivt seriösa. Har handlat där några gånger utan problem då de ofta är billigast på Pricerunner.

Jag har handlat av Pixmania. Köpte en pixma 6000d, och dom skickade en Pixma 4000. Efter några samtal till deras kundtjänst så fixade dom hämtning av den felaktiga skrivaren och skickade en ny, denna gång rätt skrivare.
Trots en del oväntat strul så löste det sig, så jag kan bara säga gott om dom.

Säkert är dom OK när allt går som det skall.
Men om du av någon anledning inte vill fullfölja köpet och vill ha dina pengar tillbaka så kommer du få problem, det fick i allafall jag. Efter 5 veckor av otaliga mail och telefonsamtal, samt hot om att dra in konsument-ombudsmannen fick jag tillslut tillbaka mina pengar.
Jag kommer då aldrig att köpa något från dom igen. Sen är dom inte speciellt billiga heller, det finns billigare ställen,Technikdirekt tex.

Min man och jag råkade ut för något liknande. Han beställde en Canon Powershot S2 IS från pixmania strax före midsommar. Eftersom paketet lämnades av DHL var han tvungen att styra om adressen till jobbet för utlämning så vi fick vänta en dag extra.

Problemet var ju bara att när han öppnade paketet var det inte en Canon i utan en Fijifilm för ungefär halva priset. Han kontaktade pixmania och de skulle skicka en ny kamera om de bara hade haft någon på lager. De kunde inte heller skicka den förrän DHL hade varit och hämtat den felaktiga kameran.

Eftersom de inte hade kameran på lager så valde vi att häva köpet och hoppas på att få tag på en kamera någon annan stans. Pixmania skulle skicka DHL för att hämta paketet.

Efter en vecka hade inte DHL kommit och eftersom han gick på semester och inte skulle finns på jobbadressen längre tog han kontakt med pixmania som skulle meddela DHL att hämta den hemma hos oss i stället. Ytterligare några dagar gick och vi skulle åka till Gotland på semester och fick styra om adressen ingen men pixmania skulle fixa det.

Det var inte helt lätt att ha kontakt med pixmania under denna period. De hade bytt telefonväxel och man blev runtkopplad och till slut bortkopplad med automatik. Det gick inte heller att skicka mail, det enda man kunde göra var att skicka meddelande via deras webbsida.

När vi var på Gotland tog vi kontakt med DHL för att försöka få bli av med paketen. De sa att vi kunde lämna in paketet på Visby flygplats för vidare leverans till pixmania så det gjorde vi. Hon på flygplatsen var den enda personen med service i sig!

Nu trodde vi ju att saken var ur världen och att vi snabbt skulle få tillbaka våra pengar.

Det visade sig att pixmania inte alls hade haft någon kontakt med DHL under hela tiden, de hade inte fått någon uppgift om att hämta vårt paket så hade vi inte lämnat in det själva hade vi väl haft det kvar fortfarande.

När vi kom hem ringde jag och kollade om vi fått tillbaka pengarna, men nej. Då ringde vi pixmania igen (nu funkade växeln) och de hade inte fått något paket.

Någon dag senare dök det upp i alla fall och då ringer de från pixmania och undrar varför vi skickar tillbaka kameran!!!

4 veckor senare säger de i alla fall att de ska betala tillbaka pengarna, har faktiskt inte kollat om de kommit men jag antar det.

Om allt hade gått bra hade vi säkert varit nöjda med pixmania men när det nu gick fel var de inte så enkla att ha att göra med. Vi kommer aldrig att köpa av dem igen.

Vi beställde kameran från DustinHome sen och fick kameran förra veckan utan problem.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar