Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kärvande filter
- Trådstartare ssstsg
- Start datum
jaan v
Aktiv medlem
Läs valda delar av t ex denna tråd: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=66045&highlight=filter+fastnat
perstromgren
Aktiv medlem
Hur mycket våld krävs för att lossa ett UV-filter som fastnat på objektivet?
Köpte en beg. kamera. Nu kan jag inte lossa filtret, kärvat fast.
Kan nån tipsa om hur man lossar gängen?
Lås-olja, WD-40, skruvstäd och rörtång?
Just skruvstäd och rörtång gör det extra svårt att ta bort, faktiskt! Åtminstone om man vill kunna använda filtret igen. Det gäller att få högre friktion utan att klämma till på några enstaka punkter, för då bucklar filtret ut någon annanstans och klämmer hårdare mot gängan. Därav tricket med lampsladden ovan.
Per.
Gucco
Avslutat medlemskap
ssstsg
Ny medlem
Tack för alla förslag !!
Testade de flesta i tur och ordning. Wettextrasa, musmatta, sladd. Tängerna har jag inte skickat efter, men till slut löste det sig med en droppe WD-40 över natten och en gummisnodd och polygrip och lite jävlaranamma. Skruvstädet var som jag hoppas ni förstår en liten ironi...
Testade de flesta i tur och ordning. Wettextrasa, musmatta, sladd. Tängerna har jag inte skickat efter, men till slut löste det sig med en droppe WD-40 över natten och en gummisnodd och polygrip och lite jävlaranamma. Skruvstädet var som jag hoppas ni förstår en liten ironi...