Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julutmaningen med Pentax K10D

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Eftersom ett antal personer nu fått sina nya Pentax K10D kameror och det mest varit tekniksnack så här långt föreslog jag att vi nu skulle gå ut och ta lite bilder och se vem som också kunde använda all denna teknik till att skapa lite bra bilder. Självklart var det en del folk som triggade på idén och bad mig lägga upp en tråd för detta. Eftersom det handlar om bilder valde jag detta forum. För att göra det enkelt att titta igenom bilderna skulle jag uppskatta om endast inlägg innehållande bilder görs. Om någon tycker det är orättvist att detta endast gäller K10D så är det ju bara att skapa en liknande tråd för en annan kamera.

Jag har inga planer på att vi skall utse någon vinnare, utan syftet är endast att skapa lite driv för att vi skall lära oss vår nya kamera så att vi kan dela med oss av våra erfarenheter.

Temat på bilderna skall vara Julen 2006, utöver det är det fri tolkning. Lägg in bilderna i ert album i storlek 800 pixlar (största sidan) och lägg in länken till bilden i denna tråd. Fram till den 28:e lägger vi endast in bilder, därefter stänger vi bildinläggandet och börjar diskutera bilderna.

God Jul på er alla.
 
Sans skrev:
Jamen, jag har ju ingen K10D ju! ;o)
Du kunde ju låtsats :)) Vi skall se om vi inte kan få till något återkommande för alla Pentax, men nu var det bara ett försök att få alla med nya kameror att använda dem. Men julbilder har varit svårt i år tycker jag, inget julväder, och jag har inte varit i någon julstämmning heller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.