Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julfoton

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan_BOJ

Aktiv medlem
Tjenare,

Hur gör ni för att fånga julens känsla? Mycket färger och ljus?

Lärde mig en gång i tiden att man kunde använda blixten på något speciellt sätt för att få ett mer levande ljus från de levande ljusen (hmm knepig mening :)) Har någon koll på vad jag pratar om? Så att det inte blir platt, utan varmt och eldigt.
Har försökt hitta arktiklar på detta, men misslyckats kapitalt :)

Mvh

Stefan

blixt synd på andra ridon gör inte bilderna varmare eller någon anulunda kännsla, dock att göra på slowsync gör det. Slowsync så fryser blixten motivet men har slutaren öppen lite längre för att ta in omgivnings ljus och det kan skapa en härlig kännsla.

Blixt synd på andra ridon gör bara att blixten utlöses precis innan slutar slårigen istället för att göra det precis när den öppnas. Denna teknik används när man fotograferar motiv i rörelse och man fryser motivet med blixten. När du fotograferar människor kommer du inte människor kommer du inte märka någon skillnad.

Rätta mig gjärna om jag har fel :)

// Erik..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar