Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
JPEG förbättring?
- Trådstartare Nekomy
- Start datum
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Jag läste om någon som tyckte att neatimage fixade det rätt hyggligt.
Janne K
Aktiv medlem
Dizzy skrev:
I Paint Shop Pro finns något som heter JPEG Artifact Removal, det gör inget underverk direkt, men ihop med andra verktyg har jag lyckats snygga till några bilder. .
Vad kan motsvarigheten till JPEG Artifact Removal heta i svenskspråkiga PS 7.0??? Tacksam för tips!
The Champ
Aktiv medlem
Hittade detta men har inte testat.
Inte riktigt vad du letade efter men kan kanske kan vara något ändå
Redigera jpeg-bilder utan kvalitetsförluster
BetterJPEG 1.0.2.0 [engelska, 388kB, $19.95]
När du manipulerar en bild i jpeg-formatet kommer bildkvalitén att långsamt bli sämre och sämre för varje gång du sparar bilden, på grund av det sätt jpeg-algoritmen fungerar. Med BetterJPEG kan du dock behandla bilder på lite olika sätt, utan denna kvalitetsförlust. Du kan fälla in text, rotera, beskära, ta bort röda ögon, med mera. Hemligheten i BetterJPEG ligger i att endast de delar av bilden som du ändrar sparas om, resten lämnas intakt.
www.betterjpeg.com/
Inte riktigt vad du letade efter men kan kanske kan vara något ändå
Redigera jpeg-bilder utan kvalitetsförluster
BetterJPEG 1.0.2.0 [engelska, 388kB, $19.95]
När du manipulerar en bild i jpeg-formatet kommer bildkvalitén att långsamt bli sämre och sämre för varje gång du sparar bilden, på grund av det sätt jpeg-algoritmen fungerar. Med BetterJPEG kan du dock behandla bilder på lite olika sätt, utan denna kvalitetsförlust. Du kan fälla in text, rotera, beskära, ta bort röda ögon, med mera. Hemligheten i BetterJPEG ligger i att endast de delar av bilden som du ändrar sparas om, resten lämnas intakt.
www.betterjpeg.com/
Frizge
Avslutat medlemskap
Det finns inget gör-kassa-jpeg-bilder-jättefina-filter i Photoshop. Jag tvivlar på att filter från andra tillverkare kan göra underverk heller. "Bajs in - bajs ut" är en sanning som fortfarande gäller.
Nu vet jag inte hur din bild ser ut eller hur trasig den är men att köra lite selektiv oskärpa och fräsa på med brus brukar fixa de värsta legoklossarna i tonövergångar och liknande där jpeg-komprimeringen brukar synas tydligast.
Spara om bilden i t.ex. tiff-format när du lekt klart så slipper du nya kvalitetsförluster p.g.a. jpeg-komprimeringen.
Nu vet jag inte hur din bild ser ut eller hur trasig den är men att köra lite selektiv oskärpa och fräsa på med brus brukar fixa de värsta legoklossarna i tonövergångar och liknande där jpeg-komprimeringen brukar synas tydligast.
Spara om bilden i t.ex. tiff-format när du lekt klart så slipper du nya kvalitetsförluster p.g.a. jpeg-komprimeringen.
Nekomy
Avslutat medlemskap
Den (jpg förbättrings) funktionen i Psp fungerar inget vidare. Själv hittade jag detta med lite hjälp från ett tidigare inlägg http://www-sop.inria.fr/odyssee/research/tschumperle-deriche:02d/appliu/ men jag förstod inte hur man skulle använda de progg som fans på sidan eller om det äns fans ett fungerande program.
Men kan göra så att bilderna ser bättre, men regeln "SISU" (skit in skit ut) gäller som sagt i de flästa fall.
Men kan göra så att bilderna ser bättre, men regeln "SISU" (skit in skit ut) gäller som sagt i de flästa fall.
PixelGubben
Avslutat medlemskap
Det finns idag en del riktigr bra brusreduceringsprogram som även kan förbättra jpeg-bilder man komprimerat för hårt.
Se de två bilderna på min farmor på http://www.ekdahl.org/kurs/neatimage_review.htm
där jag använt NeatImage
Inte perfekt men mycker bättre
Se de två bilderna på min farmor på http://www.ekdahl.org/kurs/neatimage_review.htm
där jag använt NeatImage
Inte perfekt men mycker bättre