En Canonlösning ;-)
Skulle vilja rekommendera en annan lösning som nyligen har gjort mig lycklig
)))
Mina krav:
1) Fotograferar mycket i stad mm när kameran ska fram på kort varsel.
2) Ska inte se ut för mycket som en fotoväska så man inte får på skallen för att nån vill sno prylarna.
3) Ska kunna bäras ergonomiskt med höfterna.
4) Ska kunna rymma massor med prylar även om jag blir bättre på att ibland lämna lite hemma.
5) ska se representabelt ut. D v s man vill inte se ut som en luffare om man t ex sk röra sig i fest miljö och fotografera bröllop eller på andra finare tillfällen.
Lösning: Lowe pro Stealth Reporter 500AW, ca 1100kr. Bärs som vanlig axelväska + höftbälte. Kan snabbt snurras fram till sidan eller magen. Blixtlås som delar locket och öppnar väskan för direkt åtkomst.
Rymmer: Eos 350D med Tokina 12-24 monterat som standard optik. Canon 70-200/4L, EF 85/1,8, EF 50/1,8, Kenko 2x konverter, Sats med mellanringar, Sigma 500 Blixt, Stativ Velbon luxi med huvud avmonterat (dock allt nedpackat !!!) + filter, batterier, massa andra småprylar, vattenflaska och ett par mackor ;-)
Nackdel: Aningen dålig flexibilitet i inredningen. Har tagit ut huvudpolstringen för att få ner objektiv och för att få bort fotoväskeformen. Saknar lite fler flexibla inredningsdelar (objektiv/kamera-polstringar).
Inget medföljande höftbälte.
Sitter lite lågt när det bärs med höftbälte. Kan stöta emot rumpan när man går.
Har inte lika bra passform och stabilitet på ryggen som t ex Dakines ryggsäck. Det vill säga ingen lösning för t ex skidåkning. Men det kan man väl inte heller förvänta sig att en väska ska kunna allt. Kommer nog att köpa till en Dakine så småningom. Bra kombo för snabba åtkomster med väskorna.
MVH, Niclas Vestman