Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobba som fotograf.

Produkter
(logga in för att koppla)

Schulz

Aktiv medlem
Jag är en amatör fotograf med ett stort intresse för fotografering och undrar om ni har några tips på hur man skall komma vidare med fotograferingen så man kan tjäna lite pengar på det.

Jag har inget foto utbildning utan har bara gått en foto kurs hos en fotograf.

Jag har tänkt att man kanske kan komma in som en foto assistent men har också att man gör detta utan betalning och undrar om så är fallet.
Ni kanske även känner till någon fotograf som är intresserad av en assistent.

Sebastian

Sebastian,

Att jobba som assistent är ett bra medel för att lära sig hantverket. Involverar sällan särkskilt mycket plåtandes själv dock. Som amatör med ambitionen att vilja gå vidare mot en yrkeskarriär så är någon/några former av bildbyråer ett bra val. Googla på bildbyrå och kolla in vilken som kan passa din stil av fotografering och kontakta dem. Men kom ihåg, det är ett jävligt hårt jobb och antagningarna är hårda.

Lycka till!

Sebastian,

Att jobba som assistent är ett bra medel för att lära sig hantverket. Involverar sällan särkskilt mycket plåtandes själv dock. Som amatör med ambitionen att vilja gå vidare mot en yrkeskarriär så är någon/några former av bildbyråer ett bra val. Googla på bildbyrå och kolla in vilken som kan passa din stil av fotografering och kontakta dem. Men kom ihåg, det är ett jävligt hårt jobb och antagningarna är hårda.

Lycka till!

Jag får ta ock kolla på det, tack.
Men att jobba hårt är ju en fröjd om man gillar sitt jobb ;)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar