Annons

Jobba på Hultsfred?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ska ner till hultsfred men vet inte om jag vågar ta med kameran??? Hur gör man för att undvika att den blir stulen eller skadas på konserterna? Några tips? Det är ju tråkigt att lämna kameran hemma...

--------------------------------------------------------------------------------
Jesper Frisk (jesperf) skrev:
sigma 70-200/2.8 (lär behövas, eftersom jag inte har fotopass som gäller på hawaii och pampas)

aha ok?! jag har följande ackreditering, "Press med allmän fotoaccess - kombinerat med sticker", vad gäller för den typen av ackreditering? Gäller den ej på pampas och Hawaii?

Som sagt skulle jag gärna sluta upp med likasinnade därnere. maila gärna till [email protected] innan festivalen.

Cheers/ Johan

froderberg skrev:
Är det någon som har koll på bra ställen att bo på utanför området. Min reporter vägrar bo i tält som jag tänkt göra.

Det är nog rätt svårt att hitta något precis vid hulsfred men vimmerby om ni vill åka en bit? annars husvagnscampingen

_sofia_ skrev:
Jag ska ner till hultsfred men vet inte om jag vågar ta med kameran??? Hur gör man för att undvika att den blir stulen eller skadas på konserterna? Några tips? Det är ju tråkigt att lämna kameran hemma...

Undvik att supa dig full är väl ett bra tips :)
men lämna in den till förvaring istället för att lämna det i tältet. På sidorna kan du komma rätt närma utan att behöva trängas allt för mycket.

/Tobias

johanfk skrev:
aha ok?! jag har följande ackreditering, "Press med allmän fotoaccess - kombinerat med sticker", vad gäller för den typen av ackreditering? Gäller den ej på pampas och Hawaii?

så vitt jag förstått så gör den inte det nej, tyvärr!

Ska vi fixa en liten fotosidan happening på Hultan? Har också ack och ska dit. Bestämma nån tid som de som kan ses? Förslagsvis när ingen speciellt viktig konsert äger rum...

Låter som en bra idé.

Vi kan väl säga en plats och en tid samt göra en lista med mobilnummer.

froderberg skrev:
Låter som en bra idé.

Vi kan väl säga en plats och en tid samt göra en lista med mobilnummer.

Mitt nummer är 0736 640134, om det är någon som är på så vore det kul att sluta upp och kanske gå och fota någon konsert el liknande.

Förresten, är det någon som vet om det finns möjligheter att tömma sitt minneskort därnere? Någon lokal fotohandlare el liknande.

Så länge / Johan

johanfk skrev:
Förresten, är det någon som vet om det finns möjligheter att tömma sitt minneskort därnere? Någon lokal fotohandlare el liknande.

Så länge / Johan

Det finns en fotohandlare men jag tror inte han har någon sån utrustning. Kommer inte ihåg vad den heter men kolla under gulasidorna.

johanfk skrev:

Om du har pressackreditering finns det en vagn med grendosor och annat nyttigt för den som vill skicka bilder med dator och mobil.

I presscentret finns möjlighet att ladda ackar.

Själv har jag 12,5 GB minneskort och ingen dator. Skönt att slippa.

Det finns säker datorförvaring för 20 spänn backstage.

Laddning och förvaring ska finnas för "vanligt folk" också har jag läst på hemsidan. www.rockparty.se

/magnus
0736-22 21 26

fasiken vad skoj att höra att fler från fotosidan ska ned och plåta lite.

själv täntke jag köra med min 10D.
en 28-75/2,8 samt en 80-200/2,8 och en 550 till det.. funderar även på att ta med min fasta 50/1,4.

tömning av minneskort kommer jag göra hemma då jag tänkt att pendla hem till växjö varje kväll..

men det vore onekligen skoj att ses där nere..

/mago

froderberg skrev:
Min reporter vägrar bo i tält som jag tänkt göra.
Jag slår vad om att skribenten kommer skriva om närvarokänslan bland alla tältande ungdomar och i text ge läsarna en känsla av hur det var klockan 0326 när trycket fortfarande låg i topp.

Från sitt hotellrum i Kalmar...

jaha.

fick ni nåt då? Jag tog för en gångs skull inte med mig kameraväskan, utan bara en minox 35:a och tre rullar fuji press.

/ Bäst: Dilated Peoples på Teater, Peaches i Cirkus Scott-tältet och Morrisey på Hawaii.
// (Jag smällde upp hans ljusskylt m 20 vänner från arvika.)

Joo då några foton blev det allt, trots att man inte fick stå framför kravallstaketen :) Var o tog en hel del bilder på Svenska akademien, tror de blev bra. Får se när man framkallat. Om inte annat ar det en guldspelning de gjorde hehe

ZoMbiE skrev:
Joo då några foton blev det allt, trots att man inte fick stå framför kravallstaketen :) Var o tog en hel del bilder på Svenska akademien, tror de blev bra. Får se när man framkallat. Om inte annat ar det en guldspelning de gjorde hehe

Jag lyssnade också till Svenska Akademien och njöt, men tog knappt en enda bild på dem. Man kan ju faktiskt inte plåta jämt. När man plåtar intensivt hör man inte vad de sjunger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar