Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobba på Hultsfred?

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Jag slår vad om att skribenten kommer skriva om närvarokänslan bland alla tältande ungdomar och i text ge läsarna en känsla av hur det var klockan 0326 när trycket fortfarande låg i topp.

Från sitt hotellrum i Kalmar...

:)

Riktigt så illa var det tack och lov inte. Vi jobbade fram till 2-3 på natten.

jorå, det blev ju en hel bilder.. mest spelningar då som vi recenserade också.

electric eel shock var riktigt grymma, tre galna japaner!

Bilagor

• ees.jpg
    ees.jpg
    45.8 KB · Visningar: 193
haha, oj! men jag måste nog festat mer.. fick bara 2 GB bilder :)
jag märkte att 10D i RAW-format är alldeles för långsam när man fotar konserter, så det blev i stort sett bara jpeg

Senast ändrad:
jesperf skrev:
haha, oj! men jag måste nog festat mer.. fick bara 2 GB bilder :)
jag märkte att 10D i RAW-format är alldeles för långsam när man fotar konserter, så det blev i stort sett bara jpeg

Jag plåtade reportagebilderna till jobbet i RAW och konsertbilderna i jpg. Blir mycket skit när man plåtar konsert. Men på nån bild får man till det.Jag plåtade en del festivaldeltagare också, det är mer min stil än att plåta konsertbilder.

När man slår i bufferttaket med en mark II och jpg, då plåtar man vääääldigt intensivt. hände mig i diket framför Petter.

jag blev av med en blixt, 4 batterier + laddaren samt två fullproppade minneskort med bilder...

(plus all min sprit osv. men det kändes inte lika viktigt)

att man aldrig lär sig att gömma undan sina prylar ordentligt. well well...

Datura skrev:
jag blev av med en blixt, 4 batterier + laddaren samt två fullproppade minneskort med bilder...

(plus all min sprit osv. men det kändes inte lika viktigt)

att man aldrig lär sig att gömma undan sina prylar ordentligt. well well...

Beklagar. Alltid förjävligt när det händer.

Jag lämnar inte min utrustning en sekund, så därför har jag inte med så mycket heller.

Japp, man blir lite naiv.
Jag var mest orolig för mina kameror. batterierna och korten hade jag inte en tanke på att någon ville ta. men men! Tur att det inte var mina personliga prylar. :)

men synd som fan på bilderna som försvann.

Nja, jag var ackrediterad för dem men plåtade mest för min egen skull. vi letade reda på några lokala ungdomar och intervjuade dem. annars var cheferna inte så intresserade av konsertbilder och sånt.

6:e hultsfred i rad blev det för min del och nu får det vara nog tror jag. :)

froderberg skrev:
Jag lyssnade också till Svenska Akademien och njöt, men tog knappt en enda bild på dem. Man kan ju faktiskt inte plåta jämt. När man plåtar intensivt hör man inte vad de sjunger.

Japp det vart några kort - trodde jag. Visade sig att filmen lossnat från frammatningen i min gamla Chinon :(
Hel rulle med bilder som jag tror blev rätt bra åt helvete. Lite trist.
Men man får skylla sig själv att man inte tog med sin Canon.
Digitalaren har aldrig svikit hittills :)

En rolig grej förresten haha!
Det var nån liten tjuv som klättrat in i mitt tält där all min sprit, 2 kameror (gamla men ändå..), pengar, cigg, snus, hemresebiljett med mera fanns.
Sen hade personen i fråga gått igenom väskorna o endast stulit en sketenKodak 200 Gold rulle hahaha.
Min första tanke var : "Oh nej jag har blivit bestulen på allt!!" Gick sen igenom vad som låg utsprit i tältet o konstaterade att det enda som stulits var en oknäppt filmrulle...
-Man upphör aldrig att förvånas haha
Måste ha vart ett beställningsjobb =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar