Annons

Jobba på Hultsfred?

Produkter
(logga in för att koppla)

belanner

Aktiv medlem
Hej på er,
Jag vill bara kolla om det är någon här på Fotosidan som skall till Hultsfred och jobba? Jag har själv allt klart med ackreditering och sånt där, men vet ändå inte hur jag kommer att göra.
Finns det nån eller flera som också skall ned??

Hör gärna av er i så fall!
 
Ska jobba som tekniker på Atlantis. Kom förbi och säg hej om ni har har lust! Står på mixplats i princip hela tiden så det är bara att komma förbi!
 
Jag ska dit och jobba samt lyssna på musik(Morrissey, Phoenix mmm), ackreditering är klar. Jag skulle gärna sluta upp med andra som ska dit och jobba. Hör gärna av er innan isf.

/ Johan
 
Jag ska dit o dricka en massa sprit, lyssna på musik o hör o häpna: Fotat med film! Japp har återupplivat min gamla Chinon o laddat den med ISO 800 film. Ska bli skoj. Verkade lite osäkert att ta med hela utrustningen med tanke på väder och tälttjuvar...
 
jesperf skrev:
då ska man ha ackreditering så man kan låsa in grejerna ;)
Haha jaa jag tar gärna emot en ackreditering o plåtar järnet där nere, men jag är bara en stackars amatör som ingen bildbyrå vill ta i. Så jag får nog ingen ackreditering ;)
Men det vore skoj att för en gångs skull göra nåt vettigt under en festival - speciellt nu när man börjar komma upp i åren..
 
ZoMbiE skrev:
Haha jaa jag tar gärna emot en ackreditering o plåtar järnet där nere, men jag är bara en stackars amatör som ingen bildbyrå vill ta i. Så jag får nog ingen ackreditering ;)

Vad krävs för att få ackriditering här?
Är det förbjudet att fota annars?

/en som aldrig varit där, men ofta åkt förbi på väg till rötterna...
 
Jag åker ner och har ackreditering. Ingen aning om man kan låsa in prylar nån stans så jag ska ha så lite med mig att jag alltid kan bära runt på det.

Sista anmälning för ackreditering var i maj. Det kom in 2500 ansökningar....
 
förra året fanns det en barrack på backstageområdet där man kunde låsa in sina grejer, det borde de ju ha i år också!

det är inte förbjudet att fota utan ackreditering
 
froderberg skrev:
Jag åker ner och har ackreditering. Ingen aning om man kan låsa in prylar nån stans så jag ska ha så lite med mig att jag alltid kan bära runt på det.

Sista anmälning för ackreditering var i maj. Det kom in 2500 ansökningar....

Det finns ställen du kan hänga in saker i kostar typ 20:- men jag vet inte vad som gäller om det ändå skulle bli stulet.
 
Är det någon som har koll på bra ställen att bo på utanför området. Min reporter vägrar bo i tält som jag tänkt göra.
 
vad har ni med er för prylar?

jag tänkte mig ganska lite:

Eos 1D markII
16-35/2,8
50/1,8
70-200/2,8 (motvilligt, men det kanske behövs)
550 EX med Compact battery E
 
jag kommer köra på:

EOS 10D
tamron 28-75/2.8
sigma 70-200/2.8 (lär behövas, eftersom jag inte har fotopass som gäller på hawaii och pampas)
sigma EF-500 DG Super

skulle gärna ha nåt mer vidvinkligt också, men man har ju tyvärr inte råd med allt här i världen :)
 
jesperf skrev:
sigma 70-200/2.8 (lär behövas, eftersom jag inte har fotopass som gäller på hawaii och pampas)

jag har nog samma. Jag ska ju främst plåta deltagare och inte artister. men det är ju nice at tkomma framför staketen för att plåta ut mot publiken. men det blir bra även på mindre scener.

Vem ska du plåta åt?
 
jesperf skrev:
själv då?

Jag jobbar på en kristen nyhetstidning som heter Sändaren. Sedan plåtar jag också för scoutrörelsens tidning Redo som faktiskt är sveriges största ungdomstidning.

Nu håller jag och reportern på med att försöka fixa intervju med Mary J Blige... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.