Soley
Medlem
Hej. Jag är bara en amatör som började fotografera som hobby för 1,5 år sedan. Arbetsförmedling "slussar" a-lösa till fas3 med tvång. Jag ska börja min fas3 från på måndag. Anordnare ville att jag fotograferar äldre människor på åldersdoms hem och intervjuar dom. Det ska leda till bok och att lägga bilder på Internet. För jobbet ska ja behålla min 65%av A-kassan. Jag också ska bidra med min egen utrustning. Var i kontakt med Fotografernas Organisation med olika frågor rund detta. Som icke medlem får jag ingen hjälp. Min fack Jusek svarar inte.
Kan någon hjälpa mig vad som gäller i min situation så som att jag har lite kött på bena med samtal med AF och anordnare.
Andra frågan är går det att leva på fotoatelje i liten by i Småland med fotoramar, studio med belysning icke digitaliserad. Maskin för framkallning finns.
Väldig tacksam för alla möjliga tips.
Kan någon hjälpa mig vad som gäller i min situation så som att jag har lite kött på bena med samtal med AF och anordnare.
Andra frågan är går det att leva på fotoatelje i liten by i Småland med fotoramar, studio med belysning icke digitaliserad. Maskin för framkallning finns.
Väldig tacksam för alla möjliga tips.