gh2019
Medlem
Hej jag ska göra ett försök att förklara, helst skulle det var lättare att träffas över en kopp kaffe och kanelbulle för jag kan inte förklara i text vad jag menar.Jag är samma generation, 58 år - jag förstår dock inte riktigt vad du vill ha sagt. Menar du att vi är respektlösa här i tråden? Det tycker inte jag. Jag tror nog de flesta av oss som är aktiva i den här tråden skulle framföra samma ståndpunkter till varandra även i ett möte i verkliga livet.
Varför den här tråden har blivit så lång och "tjafsigt" tror jag beror på följande:
1) Få har orkat läsa JO beslutet.
2) Få har brytt sig om att ladda ner videon.
3) Ola driver diskussionen vidare genom att - å ena sidan säga att han tycker JO-beslutet är rätt, å andra sidan försvarar han polisens agerande och fördömer anmälarens agerande. Det skapar förstås en viss förvirring.
4) Ola vill dessutom för en annan diskussion - den om när kriminella försöker provocera fram ett felaktigt beteende hos polisen för att sedan kunna filma detta och därefter sätta dit polisen. Ett förfarande som säkert många (alla?) av oss verkligen inte sympatiserar med (inklusive jag själv). Detta är dock off topic eftersom det inte är vad som sker i den här situationen. Därför bör en diskussion om ett sådant agerande föras i en separat tråd enligt min mening.
Världen mäktigaste man president Donald Trump attakerar jornalister hela tiden och tidningar. Han vann på lögner och har inte vunnit på1970 talet när inte internet fanns. När man attakerar myndigheter ,polis samhällsintutioner då är demokratin hotat. och Yttradefrihet och pressfrihet. Det finns fler exempel. Hälsningar Göran Hellström