ANNONS
Annons

Jiingijamborii

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Kommunen äger marken numer. Militärern håller till längre söderut. Scoutrådet har fått erbjudande om att köpa marken av kommunen som inte vet riktigt vad de ska med marken till.

Som sagt så hade militären varit där nyligen med. Men det är sant att militären främst håller till nere vid flygfältet och skjutfältet.

Robin Gyllander skrev:
Det fanns bara 2 dåliga saker med lägret det ena var tvestjärtarna som det fanns massor utav över allt i min packning och det andra var Kompassen som var så ljävlig att bara 3000 pers satt kvar när det hade slutat inklusive jag som vart tvingat att sitta kvar.

Märks att du inte var funk.. :p

Du vill inte veta.. Hehe.. Kackerlackorna var väl det minsta problemet kändes det som..

Vi fick ingen info och den vi fick var felaktig, maten funkade inte så bra alla gånger, överallt fick man stå i kö, veggimat för tema-funk funkade bara en enda dag osv..

Här vare ju mycket snack och inga bilder!

Killen till vänster borde kanske haft tvålen i sin omnibounce!?

Bilagor

• 070721_275_1.jpg
    070721_275_1.jpg
    49.7 KB · Visningar: 375
FILM) (ulltand skrev:
OT: Hur smidig är uppladdning till Flickr (kan jag tex ladda upp en hel mapp)? Jag använder Ubuntu. Och kan man välja svart bakgrund till sina bilder?

Mja - för min del är uppladdningen hur smidig som helst då jag kör Aperture och har hittat en plugin som gör att jag kan exportera direkt från Aperture till Flickr.
Beträffande svart bakgrund har jag tyvärr inte hittat nån som inställning. Jag vet att det finns andra uppladdningsverktyg för mej som kör mac och för wintendo-användare och så finns det en juploadr som även har stöd för linux. Antar att den är skriven i java, så har du bara stöd för java i ubuntu så borde det väl funka.
Du kan hitta mer här: http://www.flickr.com/tools/

FILM) (ulltand skrev:
OT: Hur smidig är uppladdning till Flickr (kan jag tex ladda upp en hel mapp)? Jag använder Ubuntu. Och kan man välja svart bakgrund till sina bilder?

$ aptitude search flickr
p kflickr - KDE application to upload photos to Flickr

Svart bakgrund går men jag vet inte hur man fixar det, använder inte Flickr.

Tydligen var man inte ensam på Jiingi med en kamera...

Har lagt upp ett gäng med bilder från nästan hela läger månaden. Tyvärr var jag bara där mellan den 2:a och den 27:e. Här hittar du albumet!

Det som var värst med lägret var funkvården och matsalen... Men grillen i rinkaby hade goda burgare!

Sist en bild på hur man enklast lastar ur en minibuss!

Bilagor

• jiingijamborii-401.jpg
    jiingijamborii-401.jpg
    54.2 KB · Visningar: 462
Vad hade du med dig för utrustning? alla 1D hus är ju likadana.
Något vitt ser jag och en utan batterigrepp som jag inte kan identifiera.

Bilagor

• img_8644.jpg
    img_8644.jpg
    69.9 KB · Visningar: 425
Robin Gyllander skrev:
Vad hade du med dig för utrustning? alla 1D hus är ju likadana.
Något vitt ser jag och en utan batterigrepp som jag inte kan identifiera.

Ser ut som jag jag när jag sitter och väntar på att kungen ska fika klart.

Jag hade med mig
Eos 5D
Eos 30D
Zenith 16/2,8 fish eye
16-35/2,8
EF-S 17-55/2,8
35/1,4
50/1,4
70-200/2,8 IS
1,4x
580 EX m batteripack CP-E
ST-E2

och lite annat jox.

Eos 1D mark II:an lånade jag. Jag sålde min i vintras.

Vanligaste kombon var 30D m 17-55/2,8 och 5D med 70-200/2,8 IS

200/1,8, 24-70/2,8, 135/2 mm fick stanna hemma.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar