Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Jiingijamborii
- Trådstartare RG
- Start datum
ulltand
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
...lägerplatsen var ju ett skyddsobjekt?...
Angående skyddsobjekt så var ju Kungen där. Jag sprang dit med min kamera och trängde mig på (mina patrullare sa till övriga ledare, att Uffe var som värsta paparrazin...). En av scouterna som blev bortmotad av säkerhetsfolket pekade på mig och frågade varför jag fick vara nära fotoobjektet, och fick till svar att jag tillhörde pressen
Nåväl - Jag fick en del bra bilder på både Kungen och på scouter. Dom kommer snart till en dator nära dig.
ulltand
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
...Jag och några kompisar vart bortkörda av säpo för att vi var på en äng bakom kungens tält...
Såg du om han hade tältsäng eller ett vanligt Thermarest?
Curium
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Jag och några kompisar vart bortkörda av säpo för att vi var på en äng bakom kungens tält.
Och hur vet du att det var säpo?
RG
Avslutat medlemskap
Curium skrev:
Det hade våra skyddskillar också. Tror knappast de använde Säpos killar till att fösa bort er.
Varför hade ni skyddskillar?
RG
Avslutat medlemskap
Curium skrev:
Jag var på RoSen och Tema och extraknäckte lite på Logistik men bodde med två från skydd och en från sjukvård så hade koll på dem också
Jag som trodde att du hade egna skyddsvakter.
Curium skrev:
Nu hängde du inte med. Jag menade att det behöver inte vara ett skyddsobjekt bara för att det är militären som äger området.
Kommunen äger marken numer. Militärern håller till längre söderut. Scoutrådet har fått erbjudande om att köpa marken av kommunen som inte vet riktigt vad de ska med marken till.
Robin Gyllander skrev:
För dom hade saker i öronen.
Jag var med kungen i två dagar på lägret. Två livvakter var med. Ingen av dem hade scouskjorta.
Samma sak på Scout 2001 där jag var ännu mer inblandad i kungaprogrammet. Då var det jag och två andra scouter som höll rent närmast kungen.
Men nu tittar vi väl på bilder istället, va?
Här är mitt Jiingialbum på FS:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=172670
Här är mitt Jiingialbum på FS:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=172670