Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jiingijamborii

Produkter
(logga in för att koppla)
mitt bidrag

Besökte lägret den 21/7, och då spec, Värmlandsbyn.Bilden är på Skånes flagga.

Bilagor

• pict0156.jpg
    pict0156.jpg
    99 KB · Visningar: 525
Robin Gyllander skrev:
...lägerplatsen var ju ett skyddsobjekt?...

Angående skyddsobjekt så var ju Kungen där. Jag sprang dit med min kamera och trängde mig på (mina patrullare sa till övriga ledare, att Uffe var som värsta paparrazin...). En av scouterna som blev bortmotad av säkerhetsfolket pekade på mig och frågade varför jag fick vara nära fotoobjektet, och fick till svar att jag tillhörde pressen :)

Nåväl - Jag fick en del bra bilder på både Kungen och på scouter. Dom kommer snart till en dator nära dig.

Jag och några kompisar vart bortkörda av säpo för att vi var på en äng bakom kungens tält.

Det hade våra skyddskillar också. Tror knappast de använde Säpos killar till att fösa bort er.

Det skulle kunna ha att göra med att det var 20 000 personer samlade på en liten yta..? Vi hade både skydd, brand och sjukvård i trygg. Skydd fick vara med och vakta kungen tillsammans med hans egna livvakter.

Jag var på RoSen och Tema och extraknäckte lite på Logistik men bodde med två från skydd och en från sjukvård så hade koll på dem också ;)

Curium skrev:
Jag var på RoSen och Tema och extraknäckte lite på Logistik men bodde med två från skydd och en från sjukvård så hade koll på dem också ;)

Jag som trodde att du hade egna skyddsvakter.

Curium skrev:
Nu hängde du inte med. Jag menade att det behöver inte vara ett skyddsobjekt bara för att det är militären som äger området.

Kommunen äger marken numer. Militärern håller till längre söderut. Scoutrådet har fått erbjudande om att köpa marken av kommunen som inte vet riktigt vad de ska med marken till.

Den här bilden gillar jag, står och kollar på bungi jumpen så ser jag en fotograf som tycker sin Canon Eos 1Ds MarkII är för dålig och fotar med en ixus tyvärr fick jag ingen bättre bild på ixusen.

Bilagor

• img_8546.jpg
    img_8546.jpg
    71.9 KB · Visningar: 415
Robin Gyllander skrev:
För dom hade saker i öronen.

Jag var med kungen i två dagar på lägret. Två livvakter var med. Ingen av dem hade scouskjorta.

Samma sak på Scout 2001 där jag var ännu mer inblandad i kungaprogrammet. Då var det jag och två andra scouter som höll rent närmast kungen.

ANNONS