Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jiingijamborii

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite ot men ska ut i skogen om en vecka är det bara att lämna omnibuncern hemma lr gör den någon nytta mer än att käka upp mina blixtbatterier?

Äntligen stämmer allt, datorn är hel. Den är på samma ställe som hårddisken med bilderna osv. Så nu kommer mina Jiingibilder. En av dem som jag är mest nöjd med är nog denna. Fler finns annars i albumet Jiingijamborii på min profilsida.

Bilagor

• _mg_3033 forum.jpg
    _mg_3033 forum.jpg
    52 KB · Visningar: 278
Kom ihåg första dagen då något smartskaft bröt av en kran.

Bilagor

• img_7495.jpg
    img_7495.jpg
    72 KB · Visningar: 219
Hasselblad? modell?
Visste inte att de funkade i fält.
Jag hoppades på att monopdens kamerafäste gick av.

Bilagor

• img_7672.jpg
    img_7672.jpg
    56.2 KB · Visningar: 219
Hehe - när och var är bilden tagen? Ser ut som den bladaren som jag rände runt och lekte med ett par dar. En Hasselblad H2 med PhaseOne P30 digitalt bakstycke.

Fast det var fler än jag som använde den under lägret.

darwin skrev:
Hehe - när och var är bilden tagen? Ser ut som den bladaren som jag rände runt och lekte med ett par dar. En Hasselblad H2 med PhaseOne P30 digitalt bakstycke.

Fast det var fler än jag som använde den under lägret.
Tycker inte att han ser så asiatisk ut.
Men e inte de jobbiga att springa omkring med i "fält"?
Edit: andra dagen.

Bilagor

• img_7682.jpg
    img_7682.jpg
    55.3 KB · Visningar: 229
=)

Mmm - det är den kameran, men i händerna på ägaren. Han chefade för oss "lägerfotografer" på Jiingi.
Kan inte säga att det är världens mest smidiga kamera, men kul att ha provat! Serietagningen suger kan man väl säga ;) men rätt häftigt att kunna få till kort skärpedjup med vidvinkel bl.a.

Men det är alltså H2 med P30 bakstycke på lite drygt 30 Mpixel

darwin skrev:
=)

Mmm - det är den kameran, men i händerna på ägaren. Han chefade för oss "lägerfotografer" på Jiingi.
Kan inte säga att det är världens mest smidiga kamera, men kul att ha provat! Serietagningen suger kan man väl säga ;) men rätt häftigt att kunna få till kort skärpedjup med vidvinkel bl.a.
Har du några bilder från den på fotosidan?

Nä - tror inte det. Aldrig plåtat med mellanformat tidigare så det blev nog inte så mycket att visa upp offentligt... ;)

Såg det mest som ett tillfälle att lära och leka

darwin skrev:
Nä - tror inte det. Aldrig plåtat med mellanformat tidigare så det blev nog inte så mycket att visa upp offentligt... ;)

Såg det mest som ett tillfälle att lära och leka
Hur var fps på den du skrev ju något om det?

Jag lekte också lite med Bladaren unde Jiingi, var ute nån kväll när det skymde, tror att jag började fota på 200 Iso och sen fick gå ner till 400 iso, när det blev mörkare, jag upplevde inte bruset som något problem.

Som redan sagts ingen action kamera direkt, och väldigt svår att använda, men väldigt fina bilder med mycket detaljer blev det.

ergu skrev:
Jag lekte också lite med Bladaren unde Jiingi, var ute nån kväll när det skymde, tror att jag började fota på 200 Iso och sen fick gå ner till 400 iso, när det blev mörkare, jag upplevde inte bruset som något problem.

Som redan sagts ingen action kamera direkt, och väldigt svår att använda, men väldigt fina bilder med mycket detaljer blev det.
Undrar varför de inte kan gå upp till 3200 pixlarna borde ju vara gigantiska på mellanformat.

Robin Gyllander skrev:
Vad slött. Den e väl inte direkt fjäderlätt heller?

Jag gick också en sväng med den där. Den var banne mig inte mycket tyngre än Eos 1D mkII:an jag släpar runt på i vanliga fall, men annorlunda balanserad så den kändes klumpigare. Annars kul att ha provat, och jädrar i min lilla låda vilka bildfiler den lämnade.

ANNONS