Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Jiingijamborii
- Trådstartare RG
- Start datum
vox2000
Aktiv medlem
Den var sjukt häftig! Men jag gillade mer åskovädret på morgonen dagen efter. *DET* var Coolt(tm)!Robin Gyllander skrev:
Den stormen var härlig.
RG
Avslutat medlemskap
vox2000 skrev:
Den var sjukt häftig! Men jag gillade mer åskovädret på morgonen dagen efter. *DET* var Coolt(tm)!
Då såv jag
vox2000
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Då såv jag
Osis!
Curium
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Alla som har lagt upp bilder i den här poolen är väl olagliga lägerplatsen var ju ett skyddsobjekt?
Såg inga skyltar så tror knappast det var ett skyddsobjekt.
Bossebarrskog
Aktiv medlem
Jag frågae en "Funkis" hon lovade att komma tillbaka om man inte fick fotografera där, lämnade mitt mobilnummer. Hon kom aldrig tillbaka och jag kunde inte heller se några förbudsskyltar.
Jörgen
Jörgen
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Curium skrev:
So..? Behöver inte vara militärt skyddsobjekt för det. Och det är inte gammalt, det stora området nedanför stortorget där det gick två vägar och annars var det mest jord hade de ganska nyligen fått för sig att använda till minröjning, därför såg det ut som det gjorde.
Skyddsobjekt är skyddsobjekt, vare sig de är militära eller civila. Samtliga skyddsobjekt är belagda med fotoförbud, men för at det verkligen ska gälla så bör det vara skyltat om det. I annat fall ligger det på fotografen att veta det.
ergu
Aktiv medlem
Frågan känns i vilket fall som helst ganska irrelevant, det är ju knappast så att man skulle kunna lagfara alla de tusentals som fotograferat under lägret.
Dessutom finns det ju knappast något särskillt hemligt på rinkabyfälten, i såfall skulle man ju inte låtit 20000 svenska och utländska scouter vara där.
Dessutom finns det ju knappast något särskillt hemligt på rinkabyfälten, i såfall skulle man ju inte låtit 20000 svenska och utländska scouter vara där.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Curium skrev:
Nu hängde du inte med. Jag menade att det behöver inte vara ett skyddsobjekt bara för att det är militären som äger området.
Nej det är sant, men det var ni som började skriva om skyddsobjekt och hurvida det är tillåtet att fota där. Fast återigen, när det gäller militären har de en tendens att vilja ha fotoförbud överallt på platser som är deras.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
ergu skrev:
Frågan känns i vilket fall som helst ganska irrelevant, det är ju knappast så att man skulle kunna lagfara alla de tusentals som fotograferat under lägret.
Nä, vi verkar ju ha kommit fram till att det var en plats som militären nog inte var så intresserade av att hålla fotoförbud på.
Dessutom behöver väl det inte finnas något hemligt.. kan ju vara fotoförbud bara för att de känner för det eller hur?
Curium
Aktiv medlem
Andreas S Eriksson skrev:
Dessutom behöver väl det inte finnas något hemligt.. kan ju vara fotoförbud bara för att de känner för det eller hur?
Världens största timmerlager som ligger i småland (kommer inte ihåg vad det heter bara för det) har fotoförbud då området det ligger på är ett militärt skyddsobjekt, även om det inte verkar så troligt att militären klassar timmerhögar som särskilt intressanta för rikets säkerhet...
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Curium skrev:
Världens största timmerlager som ligger i småland (kommer inte ihåg vad det heter bara för det) har fotoförbud då området det ligger på är ett militärt skyddsobjekt, även om det inte verkar så troligt att militären klassar timmerhögar som särskilt intressanta för rikets säkerhet...
Nä, det var väl just det som jag skrev??
Nu ska jag be om ursäkt för att jag dragit hela det här forumet ganska mycket OT.
Curium
Aktiv medlem
Andreas S Eriksson skrev:
Nä, det var väl just det som jag skrev?
Jupp, lade bara in ett kuriost exempel på märkliga fotoförbud pga skyddsobjekt.