ANNONS
Annons

Jaha så var kameran klar, bara ett objektiv nu...

Produkter
(logga in för att koppla)

Marsman

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Efter mycket forskande på denna sida och många många fler har jag hittat min nya kamera.

först var jag säker på att Sony A700 skulle vara nästa steg men efter mer läsande så känns Nikon D300 som ett bättre alternativ för mig, så den får det bli tillsammans med ett CompactFlash Extreme III Minneskort 8 Gb.

Nu till problemet kamerahuset är givet men inte objektivet... Är helt vilsen när det gäller detta. Har inte en aning om vad jag "behöver" så därför behöver jag nu hjälp av er alla.

Jag vill ha ett objektiv med bildstabilisator, om möjligt vill jag kunna fota "allround" dvs. Hemma, natur, stadsbilder, i bra ljus, vid skymmning mm. Gärna lite zoom om det går att få. Priset har en betydelse inte för dyrt så tips på dyra och liknande billigare tas emot med stor tacksamhet.

Kommer köpa ett objektiv tillsammans med kameran sen senare köpa fler men inte nu.

Tack på förhand till er alla.

Sebastian

Efter som att ditt kamerahus var givet så tycker jag du ska skaffa ett 16-85 vr 3,5-5,6 eller ett 18-200 vr 3,5-5,6 eftersom att båda objektiverna är bra allaround och ligger i samma prisklass runt 5-6 tusen men 16-85 är ett klart bättre objektiv eftersom att det inte har lika stort brännvid. och kritikerna verkar gilla objektivet starkt!Men om du vill satsa på fasta brännvider så kan jag rekomendera 85 1,8 och 50 1,8 pga deras ljusstyrka och mycket objektiv för pengarna (ca 4-5000 för båda)

mvh

18-200 VR

Tycker jag passar dina önskemål precis. Mer allround än så blir det väl inte?

Satsa du på den nya Nikkor 16-85 VR- för den har jag och då MÅSTE du ju ha den!
NEJ JAG SKOJAR BARA! Det är sant att jag har den och har haft den i två veckor nu och ångrar absolut inte detta. Mycket bättre skärpa och skärpan håller i kanterna också genom hela brännviddområdet från den största bländaren till den minsta. Behöver inte gå in i Photoshop och fippla till skärpan efteråt heller och det är ju ett gott betyg - eller? Sålde min Nikkor 18-70 som också var bra - men det går inte att jämföra med den nya anser jag. Hade funderingar på Nikkor 18-200VR, men när då detta objektiv kom ut så blev det som det blev efter lite provtagningar med båda. 18-200 är ett mycket bra objektiv det också och har fått mycket bra betyg i tester och är man ute efter endast ETT objektiv med lite längre brännvidd så är det ett bra val. Annars - som jag och några fler - kanske vill komplettera med något längre brännvidd så köpte jag för ett halvår se´n ett Nikkor 70-300 VR också.
Men som sagt - det är ju du som måste ta det slutgiltiga beslutet.

Jag säger bara
LYCKA TILL!!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar