Niklas Nord
Medlem
Jag är ute efter en jätteliten "proffskamera". Ett krav är att den skall ha väldigt lågt brus eftersom jag fotograferar på mörka platser väldigt ofta.
Jag har klarat mig med en väldigt enkel kamera rätt länge, en vanlig KONICA MINOLTA DiMAGE G400. Det går att få till det bra med enkla medel om man har tålamod, stativ och kan ratta manuella inställnignar.
Se själva hur bra det kan bli med enkla medel;
** http://foto.salamander.se
lågt brus, men dock det är bara 4 megapixel så det blir ju bra då, ingen megapixelhysteri här inte.
Hursomhelst, jag sitter som många andra och väntar på Pentax 645D, mellanformataren som aldrig verkar dyka upp.
Tills dess, är jag ute efter en liten kamera. Det behöver inte vara en systemkamera där man kan nyta ut objekiv, då blir det ju inte så litet..
utan mer en mindre kamera som är en ren fullträff vad det gäller;
* lågt brus
* mkt goda manuella inställnignar
* god optik
* helst mer än 4 megapixel
* pris, hmm ingen aning men jag kan tänka mig att betala bra för en duktig kamera.
Idag får man mycket för pengarna, men det är så mycket fokusering kring megapixels just nu så man tappar lätt bort sig.
Vad säger ni? Tacksam för hjälp. leica/Panasonic verkar intressanta..
/niklas
Jag har klarat mig med en väldigt enkel kamera rätt länge, en vanlig KONICA MINOLTA DiMAGE G400. Det går att få till det bra med enkla medel om man har tålamod, stativ och kan ratta manuella inställnignar.
Se själva hur bra det kan bli med enkla medel;
** http://foto.salamander.se
lågt brus, men dock det är bara 4 megapixel så det blir ju bra då, ingen megapixelhysteri här inte.
Hursomhelst, jag sitter som många andra och väntar på Pentax 645D, mellanformataren som aldrig verkar dyka upp.
Tills dess, är jag ute efter en liten kamera. Det behöver inte vara en systemkamera där man kan nyta ut objekiv, då blir det ju inte så litet..
utan mer en mindre kamera som är en ren fullträff vad det gäller;
* lågt brus
* mkt goda manuella inställnignar
* god optik
* helst mer än 4 megapixel
* pris, hmm ingen aning men jag kan tänka mig att betala bra för en duktig kamera.
Idag får man mycket för pengarna, men det är så mycket fokusering kring megapixels just nu så man tappar lätt bort sig.
Vad säger ni? Tacksam för hjälp. leica/Panasonic verkar intressanta..
/niklas