Gnurra
Aktiv medlem
Stina.D skrev:
Om du menar att du får 300 kr/tim och på det ska betala alla sociala avgifter, skatt, din utrustning med mera. Så är du väldigt lågt betald.
Så ær det. Vad ær mera rimligt då? 500kr/tim?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stina.D skrev:
Om du menar att du får 300 kr/tim och på det ska betala alla sociala avgifter, skatt, din utrustning med mera. Så är du väldigt lågt betald.
Gnurra skrev:
Sen har jag också fått ett kontrakt som han vill att jag ska skriva på där det bland annat står att jag inte får ta uppdrag för konkurrerande verksamheter, (andra mäklare och andra firmor som förmedlar uppdrag via mäklare), och inte heller starta konkurrerande verksamhet själv i Bergen + angränsande kommuner. Detta ska enligt kontraktet gälla 6 månader efter kontraktet har sagts upp.
Är detta rimligt??
Gnurra skrev:
Sen har jag också fått ett kontrakt som han vill att jag ska skriva på där det bland annat står att jag inte får ta uppdrag för konkurrerande verksamheter, (andra mäklare och andra firmor som förmedlar uppdrag via mäklare), och inte heller starta konkurrerande verksamhet själv i Bergen + angränsande kommuner. Detta ska enligt kontraktet gälla 6 månader efter kontraktet har sagts upp.
Är detta rimligt??
/Gustaf
Har man skrivit på så har man.The Ghost skrev:
...6 månader efter kontraktet har sagts upp.
Är detta rimligt??
Vad händer om du får sparken av honom, kan du då inte jobba som fotograf hos andra mäklare för än om 6 månader?
Gnurra skrev:
Ok, hehe viste inte det. Men det ær væl inte ett aktivt val av den anstællde. Han kan væl inte direkt vælja om han vill ha semesterersættningen utbetald under resten av året istællet?
okami skrev:
Men jag förstår inte riktigt när ett sådant kontrakt skulle träda i kraft? Har ni haft något avtal hittils? Trodde du jobbade på uppdragsbasis.
Thomasis skrev:
Tänk om konsultfirmor endast fick ha en kund åt gången!
incus skrev:
Blotta nämnandet av det kontraktet visar på att han är medveten om att du som fotograf kan gå direkt på kunden istället och att som egen företagare har du full rättighet göra det.
Det vill han ju inte...
Uffe_Nordholm skrev:
En fråga som poppat upp i mitt huvud är om du har några förpliktelser mot din kontakt. Om han får en ett jobb från en mäklare, är du skyldig att plåta eller kan du säga att du inte känner för det just idag?
The Ghost skrev:
Vad händer om du får sparken av honom, kan du då inte jobba som fotograf hos andra mäklare för än om 6 månader?