Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag blir galen, varför kan jag inte skriva in kodak.com?

Produkter
(logga in för att koppla)
De gör troligen en koll på vilka språk din browser är inställd på (Options -> Languages). Har du med svenska där?

mipert skrev:

Men kan man ange adress som wwwse.kodak (?)

Ja du kan ha vad du vill. Det finns ingen lag som säger att det måste vara www eller så..
Har själv bjorn.tornqvist.net, och det funkar kalas. Inte för att den används, men ändå.

Ja, man kan bygga upp adressen i princip hur man vill. *.com måste man ansöka om, men det till vänster om det kan man styra och ställa över hur man vill.

Aha, nu förstår jag (efter att ha tittat på språkinställningar) varför man får xxx.sv när man skriver in namn och Ctrl+returklickar för att slippa skriva .com

Ja, du har bara valt svenska så Kodak hjälper dig på traven och styr om dig till en sajt på ett språk du du förstår :)

Lägg till engelska och placera det över svenska, stäng alla browsers (språkval kanske sätts med en cookie) och testa igen.

mipert skrev:
Aha, nu förstår jag (efter att ha tittat på språkinställningar) varför man får xxx.sv när man skriver in namn och Ctrl+returklickar för att slippa skriva .com
Det är ju en bugg i IE som gör att det blir sv och inte se. Var i registret ändrar man det?

ANNONS