Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

jag är en klant!

Produkter
(logga in för att koppla)

didg

Medlem
Hej

Jag fotade mina vänners bröllop i helgen. Körde med 800-film i kyrkan. När vi sedan gick ut bytte jag till 160-film men det blev så bråttom att jag glömde ställa om ISO-talet. Finns det någon räddning eller är bilderna förstörda?

Tacksam för hjälp
Mats

Säg till på labbet innan du framkallar filmen !
Dom bör kunna fixa till det någorlunda. OBS !Du måste gå till ett lab som kan pressa filmen.

mvh
Patrik

Drygt två stegs underexponering alltså...inte alltför bra. Som sagt, gå till ett labb som kan låta filmen ligga lite längre i framkallaren. Proffsigare labb brukar kunna klara detta. Det är nog heller inte alltför dyrt. Har labbet hängmaskin kan de pausa den en stund.

det blir väl två stegs pressning om jag inte har fel....det BORDE inte bli några större problem. Det som kan hända (om jag inte tänker fel) är att du förlorar vissa detaljer i bilden.

Nu är jag ingen expert på att pressa film men jag gissar att du kommer få fullt funktionella bilder trots allt...Lite större korn än du tänkt från början men...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar