Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Istanbul

Produkter
(logga in för att koppla)

carpelux

Aktiv medlem
Jag åker till Istanbul (för första gången) på en snabbresa om ett par dagar och hoppas få lite tid över till fotografering.
Jag skulle uppskatta lite tips på motiv man inte får missa :)
 
Avundsjuk...

Istanbul är helt fantastiskt. När jag och min hustru var där för några år sedan hade jag nog kunnat fota hur mycket som helst. Det mesta är bra motiv, speciellt den gamla europeiska delen med en massa gamla förfallna hus och industrier. Och så människorna förstås, Topkapipalatset, basarerna, gatulivet med små-hål-i-väggen-kebabhak, de slitna båtarna som tar dig över till den nyare asiatiska sidan, den ganska roliga uppdelningen av affärer, där det i princip finns en gata med bröllopsaffärer, en med kastrullaffärer etc, håll utkik efter om det är någon större fotbollsmatch på gång, en resa i Agatha Christies fotspår med Orientexpressen och Hotell Pera Palace, de underjordiska reservoarerna.... Listan kan bli oändlig. Trevlig resa!

/johan
 
marcus_kallander skrev:
Glöm inte att ta med Dollar istället för svenska kronor!

Strunt i kontanterna, ta ut pengar i bankomat (det finns gott om dom). Det viktigaste är att inte växla i Sverige, man får extremt dålig kurs.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.