ANNONS
Annons

invändningar? tips? idéer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Som andra redan har kommenterat är det fin bild. Jag vill se mer av vattnet, dvs om du kunde öka kontrasterna, men horisonten får gärna förbli osynlig.
Vet du vad som hade varit riktigt intressant? Om du kunde ta din kamera och stoppa den i ett vattentätt hus och sedan fotografera rälsen i vattnet, dvs sviten börjar vid strandkanten och går sedan längre och längre ut i havet (du behöver inte simma så långt, bara några meter. Ta lite olika perspektiv, både från djur- och växtliv runtomkring utan rälsen som motiv och med rälsen som motiv.) Tror att detta blir bäst en solig dag, men det kanske det finns experter för på denn sida.
Lycka till!

tack för dina intressanta tips Catharina. ska dra mig ner dit senare idag o kolla lite vad man kan göra!

Försöka leta andra vinklar. Den bilden känns väldigt mycket som att du står rak i ryggen och riktar kameran nedåt.

Böj på knäna, kryp på alla fyra, ligg raklång. Leta linjer...

Ang ljus...
Titta på platsen i olika ljus, mulet, soligt, morgon, kväll...
Rätt ljus lyfter bilden..

Håller med övriga talare...men det enda som stör mig förutom vinkeln är att det är ett mörkt streck bredvid rälsen som strecker i genom vattnet och i början på himlen...vet inte om det bara är på min skärm dock...störande iaf...annars gillar jag bilden..den känns ...

ja eftersom att det var den första rullen jag provade att framkalla själv så har det nog blivit en vatten fläck där... det går ta bort men jag har inte orkat scanna den igen...men det ska fixas!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar