Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intressegrupperna ?

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Någon mer än jag som reagerat på att fler och fler tillverkar- & modellspecifika frågor hamnar i ett allmänt forum istället för i den intresegrupp där de hör hemma ?

Att det kan finnas ett allmänt intresse när en ny modell som i någon mening är nyskapande lanseras är en sak men frågor som gäller hur den eller den knappen fungerar eller specifika problem borde väl istället ställas i respektive intresegrupp ?

Jag har bevakning på Dimage-gruppen eftersom jag står som värd för den, men det kan ju inte alla ha. Bäst vore om inläggen syntes på samma sätt som i andra forum.

Jag har mailbevakning på Digital och går sällan eller aldrig in direkt i forumet eftersom så många trådar handlar om hur Canon 10D fungerar.

10D-trådar bör ligga Canon-gruppen
Precis som den D2h-tråd jag startade borde ligga i Nikon-gruppen. Det var mitt fel. Sorry!

För att vara lite tydligare kanske....

Jag ser det inte som något problem av princip att en eller annan tråd som egentligen borde ligga i Minolta, Olympus, osv hamnar i "Digital" men jag märker med mig själv att jag får en tendens att bara skumma förbi de mail som har rapport om en ny tråd där därför att de så sällan är av generellt intresse - och det drar enligt min mening "ner" forumet på sikt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar