Abe Normal
Aktiv medlem
En tanke som slog mig, och jag har inte direkt tänkt igenom detta, men hur skulle det fungera om TS hade möjlighet att moderera sin egen tråd? Ex.vis radera inlägg eller t o m låsa tråden när man tycker att frågan är besvarad. Att man som trådskapare verkligen "äger" sin egen tråd.
Bra eller dålig idé?
Tycker det är en brilliant ide, då kan man ta bort inläggen som säger emot och hålla sina antagonister borta. Många av dom trätor som uppstår är gamla surdegar, där någon tar tillfället i akt och ger igen. Det behöver alltså inte handla om TS, som ibland bara skriver ett inlägg.
Moderator behövs om det sker personangrepp, annars är olika forum i min värld, främst en plats för umgänge och ha kul tillsammans. Min erfarenhet är också att alla forum har sin stil och jargong.
Dom trådar jag kommer ihåg o läser med intresse, är sådana när det "hettar" till och argumentationen fylls med lite adrinalin och vilja. Informationen finns oftast redan, det är bara googla. Jag tycker det låter torrt om allt bara är informationsutbyte och inga associationer får förekomma, som vid ett gott samtal.