Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intresse, Hornborgasjön.

Produkter
(logga in för att koppla)
Staffan skrev:
Hej på er

Tyvärr, jag kan inte vara med (jobbet), men hoppas att ni får det bra med många fina bilder.

Ciao
/Staffan

Det är inte helt fel att ta med sig stormkök om man har något :)
Smakar alltid gott när man är ute.
Fint väder ska vi ju få också :)

För er som är fika sugna, så finns det ett litet café i gamla skolan vid Trandansen.
Det ligger i backen strax bakom kyrkan.
De brukar också ha en liten fotoutställning där under trantiden.
Hoppas vädret står sig och att ni får bra bilder.

5100 tranor idag. Räcker det tro? ;)

Klippt från hornborga.com:

"Halva styrkan

Det har formligen rasat ner tranor från skyn under de senaste dagarna. Nu är drygt halva styrkan på plats!
Påståndet att halva styrkan är på plats bottnar naturligtvis i statistik. Om verkligheten stämmer med statistiken återstår som alltid att se. Hur som helst, drygt 5.000 tranor redan i slutet av mars är ovanligt många ovanligt tidigt. Med fortsatt gott flygväder mellan Rügen och Hornborgasjön kan vi förvänta oss ytterligare trantillskott under helgen."

Vi kan inte klaga på tranorna, de gör sitt. Nu är det upp till oss att göra bra bilder ;)

TOPPENBRA!!

Det kommer att bli en rolig dag imorrn tror jag.
Vi kommer med svarta saaben, Ja å micke :)

Vi ses!!!

Japp!
jag blir nog lite sen, jag ska möta upp Roine vid Axvalla "om han inte navigerar fel" :)
Runt 5 tiden och sedan tar det väl ca 30minuter ut till naturum.

Mvh;: Adam

Jag kommer i en Merca, fast det är det nog inte så mycket folk där på morgonen så vi riskerar missa varandra,

ett tips

ett tips för er är ju att ta en sväng förbi Tysslingen på hem vägen: Senast jag tittade var det tydligen 3000 sångsvanar där kommer ganska nära dom så man behöver inte sitta i ett gömsle hela dagen=)
mvh Johan

Hej

Det var en mycket lyckad dag och jag tackar alla inblandade och Adam för en lyckad och trevlig dag.

Skall nog sova snart, åkte 0200 inatt neråt.

Roine

Ja, det va verkligen en toppendag med trevliga fotokompisar!!!!

Det får vi göra om vänner!

Mvh: Adam

Hej

Sitter nu och konverterar råfilerna:
44 of 187, estimated time remaning 1:40.02

Ser hyfsat ut, så det vore kul med en ny utflykt till andra mål.

Vi han ju med ett vatenfall i alla fall på slutet.

Roine

...och jag har precis hängt upp ett par svartvita filmer på tork. Det verkar vara lite "fläckar" på dom som påminner om tranor.
Det var jättekul att träffa er alla!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar