Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Intresse, Hornborgasjön.
- Trådstartare prinsen
- Start datum
TT.
Aktiv medlem
Gömsle
Om så många vill hyra ett gömsle, så tror jag att ni är ganska sent ute.
Framför allt om ni vill ha det på en helg.
Man måste vara ute i Oktober/November, senast för att kunna få en chans på gömsle.
Tyskarna bokar upp de flesta med en gång.
Men det kanske finns något fortfarande, hör med turist byrån i Falköping, så fort som möjligt.
Mest Tranor btukar det vara runt första och andra helgen i April.
Lycka till.
Om så många vill hyra ett gömsle, så tror jag att ni är ganska sent ute.
Framför allt om ni vill ha det på en helg.
Man måste vara ute i Oktober/November, senast för att kunna få en chans på gömsle.
Tyskarna bokar upp de flesta med en gång.
Men det kanske finns något fortfarande, hör med turist byrån i Falköping, så fort som möjligt.
Mest Tranor btukar det vara runt första och andra helgen i April.
Lycka till.
prinsen
Aktiv medlem
Nu jag har bonkat upp en liten sida där jag tänkte samla all info om denna tripp..
Den uppdateras daglien, Kolla den dagligen för uppdateringar och mer info.
Adressen är
http://w1.510.telia.com/~u51012375/2003foto/
Den uppdateras daglien, Kolla den dagligen för uppdateringar och mer info.
Adressen är
david-feldt
Aktiv medlem
Janne??
Är det ok om man kan åka med från stockholm med dig?
/David
Är det ok om man kan åka med från stockholm med dig?
/David
Elenor
Aktiv medlem
Jag har problem...
...med två saker...
1: Hemsidan om träffen saknar scrollningslister, jag kan inte navigera runt på den med min 14"-skärm, ser inte vilka som är med mer än de fem första...
2: Syrran fylller år den 29:e, jag den 30:e, dottern och sambons styvfar den 1:e... Alltså kommer i alla fall en dag vara avsatt till kalas den helgen... Men det betyder kanske bara att jag är indisponibel en dag, om det nu blir den helgen alls...?
Nå det där får lösa sig, att bo över här är ju inga problem vare sig vi har släktumgänge eller ej, de sover inte över i alla fall!
Men det vore trevligt att kunna scrolla sig fram på hemsidan, utan att vara gnällig...
Kramar / Ellen
...med två saker...
1: Hemsidan om träffen saknar scrollningslister, jag kan inte navigera runt på den med min 14"-skärm, ser inte vilka som är med mer än de fem första...
2: Syrran fylller år den 29:e, jag den 30:e, dottern och sambons styvfar den 1:e... Alltså kommer i alla fall en dag vara avsatt till kalas den helgen... Men det betyder kanske bara att jag är indisponibel en dag, om det nu blir den helgen alls...?
Nå det där får lösa sig, att bo över här är ju inga problem vare sig vi har släktumgänge eller ej, de sover inte över i alla fall!
Men det vore trevligt att kunna scrolla sig fram på hemsidan, utan att vara gnällig...
Kramar / Ellen
prinsen
Aktiv medlem
Sidan är uppdaterad
nu finns pris för gömsle och information
hej!
nu finns pris för gömsle och information
hej!
Arleklint
Aktiv medlem
ansa45 skrev:
Jag skulle också vara intresserad att åka med dig från Stockholm om det finns möjlighet.
//Anna
Kan vi nog fixa det oxå
Vi hörs på mail!
/Janne
Sumpen
Aktiv medlem
Jag och en kompis här på sidan hade planerat att boka var sitt gömsle. Vi tyckte vi var ute i god tid när vi fick bokningslistan överfaxade till oss för ca två tre veckor sedan. De flesta gömslena var dock redan bokade på de flesta dagarna... Man måste nog boka dem sen höst för att vara säker på att få något.
Vi hade lagt upp det så bra genom att först ha tänkt att klämma Fotomässan i Jönköping under fredagen, sedan åka upp till sjön fredag kväll och sova över i gömslena till lördagen, knäppa lite tranor under lördagen och pipa hem sen kväll. Surt sa räven, men tranorna återkommer förhoppningsvis nästa år.
Vi hade lagt upp det så bra genom att först ha tänkt att klämma Fotomässan i Jönköping under fredagen, sedan åka upp till sjön fredag kväll och sova över i gömslena till lördagen, knäppa lite tranor under lördagen och pipa hem sen kväll. Surt sa räven, men tranorna återkommer förhoppningsvis nästa år.
acke
Avslutat medlemskap
Bra initiativ. Tyvärr är jag uppbokad den helgen, så jag åker vid något annat tillfälle.
Finns här någon som har erfarenhet av gömslena?
Hur stora och höga är de?
Hur många öppningar finns det?
Finns det något att sitta på?
Ryms två fotografer med varsitt stort stativ och ryggsäck?
Har hört att det i hyran ingår en säck med göttigött för tranorna, som man kan strö ut runt gömslet. Stämmer det?
Vilket klockslag måste man senast vara i gömslet? När får man kliva ut igen?
Många fråger blev're...
Finns här någon som har erfarenhet av gömslena?
Hur stora och höga är de?
Hur många öppningar finns det?
Finns det något att sitta på?
Ryms två fotografer med varsitt stort stativ och ryggsäck?
Har hört att det i hyran ingår en säck med göttigött för tranorna, som man kan strö ut runt gömslet. Stämmer det?
Vilket klockslag måste man senast vara i gömslet? När får man kliva ut igen?
Många fråger blev're...
Senast ändrad:
TT.
Aktiv medlem
Gömsle
Gömslena är ca 2-2,5m långa och ca 1-1,5m breda.
Det finns två hål på långsidorna och en på kortsidorna.
Man får ut ett 300mm/2,8 objektiv genom hålen, men det är bättre att ha gluggen inne i gömslet för att inte skräma Tranorna.
Det går att vara två stycken personer, men jag rekomenderar att man är själv i gömslet, det blir tystare då.
Jag tror att man måste vara i gömslet senast
kl 4.00 på morgonen och får ej gå ut tidigast kl 20,00 om Tranorna har flugit bort.
Man får en hink med spannmål för att lägga ut till Tranorna, detta lägger man i små hålor i marken så att det ej syns på bilderna.
Lagom avstånd tror jag är ca 15m från gömslet, då får man helbild på en Trana i stående format med småbild och 300mm glugg.
Tänk också på att ta med er påsar för diverse naturliga behov under dagen, det finns hink till påsen.
Mysigt va!!!
Det finns några bilder tagna från dessa gömslen på min sida, om ni är intresserade.
Gömslena är ca 2-2,5m långa och ca 1-1,5m breda.
Det finns två hål på långsidorna och en på kortsidorna.
Man får ut ett 300mm/2,8 objektiv genom hålen, men det är bättre att ha gluggen inne i gömslet för att inte skräma Tranorna.
Det går att vara två stycken personer, men jag rekomenderar att man är själv i gömslet, det blir tystare då.
Jag tror att man måste vara i gömslet senast
kl 4.00 på morgonen och får ej gå ut tidigast kl 20,00 om Tranorna har flugit bort.
Man får en hink med spannmål för att lägga ut till Tranorna, detta lägger man i små hålor i marken så att det ej syns på bilderna.
Lagom avstånd tror jag är ca 15m från gömslet, då får man helbild på en Trana i stående format med småbild och 300mm glugg.
Tänk också på att ta med er påsar för diverse naturliga behov under dagen, det finns hink till påsen.
Mysigt va!!!
Det finns några bilder tagna från dessa gömslen på min sida, om ni är intresserade.