Annons

Intresse, Hornborgasjön.

Produkter
(logga in för att koppla)
Självklart är det kl 0500, INTE på kvällen. :)

Vilken parkering vi ska använda eller vart vi ska träffas. Kom med förslag....

ok, eftersom att ingen skriver förslag så har vi på chatten bestämmt att vi träffas vid NATURRUM.
Det ligger på sjöns västra sida.

Välkomma.

En handfull, kanske fem,
tranor har anlänt till
Hornborgasjön. Nykomlingarna
är lokala häckfåglar som INTE
kan ses från Trandansen.
Det dröjer fortfarande en
tid, gissningsvis två eller
tre veckor, innan tranorna
dimper ner på bred front vid
Hornborgasjön.
Under de senaste dagarna har
däremot tranorna börjat
anlända i parti och minut
till den nordtyska ön Rügen.
Där väntar en stunds vila och
uppsamling inför den före-
stående flytten vidare till
Hornborgasjön.

Jag kan ge en lägesrapport från sjön. I morse regnade det och var ca 5 grader varmt.
Men om ett par veckor är det säkert både fullt med tranor och vårväder, eller vad tror ni :)

Jag skulle tro att Adams papegojor i själva verket är tranor påpälsade med dunjacka och toppluva. Det kan dom behöva, efterson snön vräker ner över dom nu.

I morse hörde jag den första tranan (såg tyvärr inte pga stora träd och tidnöd till bussen) i Lagmansholm vid Sävån (Vårgårda) 5 mil söder om hornborgasjön!

NI får gärna slänga ut ett litet medelande till era fotoklubbar och säga att det är fritt att åka med.
Ju fler destå roligare

Vi kommer även ha en liten tävling för dom som är intresserade.
Det kostar 20kr att vara med och bästa Hornborga bilden vinner.
Mer info kommer att presenteras på plats. (hornborga)

Hej på er

Tyvärr, jag kan inte vara med (jobbet), men hoppas att ni får det bra med många fina bilder.

Ciao
/Staffan

Hej

Hur är det med fika o matmöjligheter, blir det till att ta med kampingsakena eller bara fika eller bara pngar så löser det sig?

Roine

Tyvärr måste jag lämna återbud i sista minuten. Jobbet som strular till det. Det är tråkigt för jag hade verkligen sett fram emot detta. Hoppas att det kommer fler tillfällen.

//anna

Vill bara önska er alla en härlig helg. Var själv och såg Trandansen i mars för exakt 30 år sedan, imponerande syn. Dock inte lika kul med billig kompaktkamera.
Ni som bor i närheten - vi fick även uppleva enorma flockar av Starar - är det också något som finns idag?
Lycka till med bilderna och ha en härlig fotohelg tillsammans.

roinek skrev:
Hej

Hur är det med fika o matmöjligheter, blir det till att ta med kampingsakena eller bara fika eller bara pngar så löser det sig?

Roine

Jag är inte helt hundra på det, Men jag har för mig att det ligger ett litet cafe där vi kan ta en kopp kaffe och (tjöta) lite.

Ska kolla detta närmare.

MVh: Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar