Annons

intressant "avslöjande"

Produkter
(logga in för att koppla)
Otroligt

Snart kan man undra om det inte är bättre att anlita en målare än en fotograf. Förr kunde man ju försköna då man målade porträtt och nu är det tillbaka igen. Men frågan är om inte de obehandlade bilderna är de bästa. Dessa bilder ser ju inte så lite plastiga ut.
 
Detta borde man kanske skicka runt till alla tonårstjejer som har komplex för alla bilder dom ser på hur dom "borde" se ut.

Greven
 
Greve Nickon skrev:
Detta borde man kanske skicka runt till alla tonårstjejer som har komplex för alla bilder dom ser på hur dom "borde" se ut.

Instämmer till fullo.

Det var både en kul, fascinerande och samtidigt en ur vissa perspektiv lite skrämmande sida.
 
Vilket kasst PS-arbete.. Alldeles för våldsamt. Sen verkar det som om han inte kan ljussätta ordentligt heller.... många av bilderna är vackrare innan....
 
oh ja
speciellt den femte bilden i första raden
så borde det inte va...
Och så kan man se det framför sig i en damtidning
"55 år och ser ut så här-tie steg att du också ska fixa det"
 
Bearbetningarna skulle ju platsa i Kalle Anka eller Fantomen. Nä, inte Fantomen förresten. Figurerna där har ju lite karaktär.
 
Förmodligen vill "hemsidesinnehavaren"visa hur stor skillnaden kan bli och har därför valt hårt bearbetade bilder,men snyggt? inte särskilt enligt min mening..Det är väl lite som att krydda maten,kryddorna skall framhäva råvaran, smakar det bara krydda har man misslyckats !
 
C20D skrev:
Förmodligen vill "hemsidesinnehavaren"visa hur stor skillnaden kan bli och har därför valt hårt bearbetade bilder,men snyggt? inte särskilt enligt min mening..Det är väl lite som att krydda maten,kryddorna skall framhäva råvaran, smakar det bara krydda har man misslyckats !

Inte om kryddan ar vitlök ;)
 
Det står på hans hemsida att han inte fotar själv utan gör bara retuschjobben som folk skickar till honom.
Samtidigt kan man undra vad det är för "professionella" fotografer som tar så dåliga bilder att man blir tvungen att retuschera bilden för att rädda den.
Ta som exempel den här bilden. Retuschen ser okej ut, men orignalbilden är enligt min mening förskräckligt ljussatt.
 
Jimsan skrev:

Samtidigt kan man undra vad det är för "professionella" fotografer som tar så dåliga bilder att man blir tvungen att retuschera bilden för att rädda den.

Ja du, grabben. I reklambranschen så är det i dagens läge snarare regel än undantag att fotografierna retuscheras. Det gäller alla motiv från fotomodeller till mjölkpaket. Dagens fotografer har tagit till sig den nya tekniken och ser bildretuschören som en naturlig samarbetspartner i jakten på den perfekta bilden.
 
Lite beklämmande att killen bakom sidan konsekvent förstorat brösten, lyft rumpan och dragit in midjan på alla modellerna. Det är en stereotyp värld...
 
det där är väldigt amerikanskt.
det är jättepå därborta med sån här överdriven dock-retusch.
vi urkar och uschar, men amerikanarna tjoar av glädje över att kunna se ut som barbiedockor och hyllar retuschörerna.

själv tycker jag det är äckligt när man tar bort leendet ur ansiktet på folk.
men det värsta tycker jag är när man tar bort de naturliga rynkorna som tillome minsta lilla bebis har under ögonen.

jag vill säga som brasse i "fem myror är fler än fyra elefanter"... "fel, fel, fel!"
 
Estethia skrev:
det där är väldigt amerikanskt.
...


Precis vad jag tänkte... plast, fejkade stora bröst och bakdelar. Supertrist.

Här är ett annat tjusigt amerikanskt exempel i samma stil, bara lite värre eftersom det är riktat till barn (eller deras föräldrar kanske) och skönhetstävlingar: http://beckycarter.com/color.html
 
Senast redigerad av en moderator:
Ha ha! Jag gillade bild 2 bäst... Den med den helt onaturliga jätterumpan! ;-)

Ganska fascinerande. Kul verkligen! Men en del bilder ser ju ut att vara ritade från scratch. Inte kan man väl använda en sådan bild kommersiellt eller?

Den här sidan borde verkligen alla tonårstjejer med komplex se. Eller så får H&M ha en liknande funktion på sina reklamskyltar; en knapp som man trycker på och får se modellen oretuscherad. Slitz och Veckorevyn kunde också skicka med ett par glasögon med samma funktion!

/Pontus
 
Anders, det där såg rent ut sagt läskigt ut! kan inte för allt i världen folk skulle vilja ha sitt porträtt av den fotograf som visade upp den där portfolion...blargh..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.