Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Interpolera från Dual II eller III

Produkter
(logga in för att koppla)

mganga

Aktiv medlem
Undrar om någon kan ge tips på program/macro som lämpar sig bäst för att interpolera bilder från dessa scanners? Vanlig poster storlek (50x70) tänkte jag mig närmast.

Annas finns det lite saker som kostar pengar som Genuine Fractals, men det är tydligen inte superstor skillnad mot photoshops egen om man kör stair.

Vet att Luminous Landscape testade dom program som var störst iaf.

Eftersom jag är otålig livar jag upp tråden och lägger till ännu en fråga. Vad bör man tänka på med anmärkning på uppskärpning efter interpolation och vilka ungefärliga värden passar vid dessa storlekar?

Har kikat runt lite men inte hittat något nämnvärt, kanske har det bara passerat förbi mina ögon. Kan du ge konkreta exempel från siten vore jag glad. T o m en enklare förklaring av vad "stair" innebär vore trevligt.

Kunde inte heller hitta den reviewen, men gör en sökning på google så borde du hitta saker.

Med Stair interpolation menas att man gör det i trappsteg, typ 10-20% åt gången bara. Tills man uppnåt den storlek man vill.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar