Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Inställningar på Canon EOS 20D
- Trådstartare MK71
- Start datum
Kakelgasten
Aktiv medlem
Jo, exakt så är det....men varför?
Kakelgasten
Aktiv medlem
Aha,,,du har 2 förinställda parameter...1-2...sen har du 1-3 som du kan ställa in själv...gör inställningar på "ställ in 1" och välj den sen...
MK71
Aktiv medlem
Kakelgasten skrev:
Aha,,,du har 2 förinställda parameter...1-2...sen har du 1-3 som du kan ställa in själv...gör inställningar på "ställ in 1" och välj den sen...
Precis så uppfattar jag det också!
MK71
Aktiv medlem
sagan skrev:
Men vill du ha massa kräm i bilderna direkt så ändra då till "ställ in 1" och använd kontrast +1, skärpa +2, färgmättnad +2, färgton +0.
Då blir det som färgstark dia.
Jo, jag får helt enkelt testa mig fram lite till, skam den som ger sig. Men har kameran fler inställningsmöjligheter som är värt att laborera med för att få till bilderna som man vill ha dem? Kan vitbalansen stå fel?!
Kakelgasten
Aktiv medlem
sagan skrev:
Men vill du ha massa kräm i bilderna direkt så ändra då till "ställ in 1" och använd kontrast +1, skärpa +2, färgmättnad +2, färgton +0.
Då blir det som färgstark dia.
Nu börjar det hända saker...
Bättre kräm i bilderna nu.
sagan
Avslutat medlemskap
Bra att du är nöjdKakelgasten skrev:
Nu börjar det hända saker...
Bättre kräm i bilderna nu.
MK71
Aktiv medlem
sagan skrev:
AWB brukar fungera utmärkt utomhus (antar att det är det du använder?), annars finns det ju särskilda inställningar för solljus och molnigt.
Man är som sagt lite ovan med den digitala tekniken, har än så länge fullt upp med att rengöra sensorn, samt att få bort "err99" som dyker upp stup i kvarten
sagan
Avslutat medlemskap
Hur rengör du sensorn?MK71 skrev:
Man är som sagt lite ovan med den digitala tekniken, har än så länge fullt upp med att rengöra sensorn, samt att få bort "err99" som dyker upp stup i kvarten
"Err 99" brukar bero på att kontakterna mellan objektiv och kamera behövs rengöras.
MK71
Aktiv medlem
sagan skrev:
Hur rengör du sensorn?
"Err 99" brukar bero på att kontakterna mellan objektiv och kamera behövs rengöras.
Jag bara skojade, så ofta händer det inte.
(kunde inte låta bli...
MK71
Aktiv medlem
sagan skrev:
Om du har råd så sigmas 18-50/2.8 DC EX, ett betydligt bättre objektiv.
Okej, och på vilket vis är det bättre? Kvalitetsmässigt eller bildmässigt eller...
MK71
Aktiv medlem
sagan skrev:
Bättre skärpa, bättre ljusstyrka, färre färgavvikelser, bättre mekniskt byggd och snabbare autofokus.
Så det är med andra ord kanske just därför jag inte är nöjd med bilderna jag nu tagit med EF-S 18-55... För det är just "färgavvikelser" som jag tycker mig se i bilderna.