ANNONS
Annons

Inställningar på Canon EOS 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Aha,,,du har 2 förinställda parameter...1-2...sen har du 1-3 som du kan ställa in själv...gör inställningar på "ställ in 1" och välj den sen...

Men vill du ha massa kräm i bilderna direkt så ändra då till "ställ in 1" och använd kontrast +1, skärpa +2, färgmättnad +2, färgton +0.

Då blir det som färgstark dia.

sagan skrev:
Men vill du ha massa kräm i bilderna direkt så ändra då till "ställ in 1" och använd kontrast +1, skärpa +2, färgmättnad +2, färgton +0.

Då blir det som färgstark dia.

Jo, jag får helt enkelt testa mig fram lite till, skam den som ger sig. Men har kameran fler inställningsmöjligheter som är värt att laborera med för att få till bilderna som man vill ha dem? Kan vitbalansen stå fel?!

AWB brukar fungera utmärkt utomhus (antar att det är det du använder?), annars finns det ju särskilda inställningar för solljus och molnigt.

sagan skrev:
AWB brukar fungera utmärkt utomhus (antar att det är det du använder?), annars finns det ju särskilda inställningar för solljus och molnigt.

Man är som sagt lite ovan med den digitala tekniken, har än så länge fullt upp med att rengöra sensorn, samt att få bort "err99" som dyker upp stup i kvarten :)

så här är parametrarna jämfört med lite andra kamror // robban

Bilagor

• namnlöst-1.gif
    namnlöst-1.gif
    24.7 KB · Visningar: 898
MK71 skrev:
Man är som sagt lite ovan med den digitala tekniken, har än så länge fullt upp med att rengöra sensorn, samt att få bort "err99" som dyker upp stup i kvarten :)
Hur rengör du sensorn?

"Err 99" brukar bero på att kontakterna mellan objektiv och kamera behövs rengöras.

En annan fråga: Eftersom jag själv snart troligtvist kommer att skaffa en 20D så undrar jag vad ni rekommenderar för objektiv, är kit- objektivet som medföljer okej? (EF-S 18-55)

Om du har råd så sigmas 18-50/2.8 DC EX, ett betydligt bättre objektiv.

18-55:an ger skapliga bilder annars.

Bättre skärpa, bättre ljusstyrka, färre färgavvikelser, bättre mekniskt byggd och snabbare autofokus.

sagan skrev:
Bättre skärpa, bättre ljusstyrka, färre färgavvikelser, bättre mekniskt byggd och snabbare autofokus.

Så det är med andra ord kanske just därför jag inte är nöjd med bilderna jag nu tagit med EF-S 18-55... För det är just "färgavvikelser" som jag tycker mig se i bilderna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar