Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Inställningar!? Olympus X-835
- Trådstartare RannerKing
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
För samma pengar får du en enkel systemkamera med objektiv. Skillnaden mellan en sådan och TZ7 torde vara enorm. TZ7 har dålig ljusstyrka, liten sensor och stort zoomomfång. Som gjort för dålig bildkvalitet. Dessutom är den dyr.Är den inte bättre så blir det att spara pengar till en Panasonic Lumix DMC-TZ7. Det är en bra kamera!!
Tillägg: Se nu inte det här som nån slags "systemkamerasnobberi". Faktum ÄR att de allra flesta kompaktkameror inte kan leverera bildkvalitet värd namnet i förhållande till priset. Detta på grund av att de har mycket små sensorer, men det är oftast inget som kunderna har en aning om. Det framgår sällan av specifikationerna, eller så vet kunden helt enkelt inte om att det har stor betydelse.
gorse
Aktiv medlem
Det var en dyr kompakt. Jag kan nog hålla med om att för de pengarna kan man köpa en instegsmodell.
Jag hade nog tänkt föreslå nån Nikon Coolpix för runt 2000 om man vill ha en kompakt. Min erfarenhet är att man släpar inte med sig sin systemkamera överallt och då är en kompakt utmärkt val. Att köpa kamera är inte bara att köpa "bästa" kameran utan rätt kamera för sina behov. Å andra sidan, ursprungsfrågeställaren kanske kan vidga sitt fotointresse iom besvikelsen på sin kompaktkamera. Det var så jag skaffade en billig systemkamera. Min Kodak easyshare ramlade i golvet och gick sönder. I affekt köpte jag en samsung systemkamera på superrea. Jag är supernöjd, även om jag inser skillnaden mot tex en Nikon eller Canon.
Så vill jag slå ett slag för att låta fotandet gå före prylarna. Jag tycker tex det är jättekul att fota tex med en plåtburk eller skolåda.
Jag hade nog tänkt föreslå nån Nikon Coolpix för runt 2000 om man vill ha en kompakt. Min erfarenhet är att man släpar inte med sig sin systemkamera överallt och då är en kompakt utmärkt val. Att köpa kamera är inte bara att köpa "bästa" kameran utan rätt kamera för sina behov. Å andra sidan, ursprungsfrågeställaren kanske kan vidga sitt fotointresse iom besvikelsen på sin kompaktkamera. Det var så jag skaffade en billig systemkamera. Min Kodak easyshare ramlade i golvet och gick sönder. I affekt köpte jag en samsung systemkamera på superrea. Jag är supernöjd, även om jag inser skillnaden mot tex en Nikon eller Canon.
Så vill jag slå ett slag för att låta fotandet gå före prylarna. Jag tycker tex det är jättekul att fota tex med en plåtburk eller skolåda.
henq
Aktiv medlem
En kompakt som bara blir mer och mer prisvärd är Fujifilm F100fd:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=285988
Eller lillbrorsan F60fd för en femhundring mindre:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340526
De har samma sensor, något större än i de flesta kompakter.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=285988
Eller lillbrorsan F60fd för en femhundring mindre:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340526
De har samma sensor, något större än i de flesta kompakter.
RannerKing
Medlem
Eftersom min bror har en Panasonic Lumix DMC-TZ7 så vet jag att det är en bra kamera. Sen är den mycket mindre än en systemkamera så den är inte ivägen destomer när man är i skogen, fiskar osv. Det är klart det finns massa andra kameror att välja på men man blir ju galen om man ska sitta och jämföra
Fördelen om jag köper en Lumix är ju att jag vet vad jag får...
Men andra förslag skadar ju förståss inte!
Makten
Aktiv medlem
Jag säger egentligen inte att TZ7 är dålig, men att du för ungefär samma pengar kan få något som är ännu mycket bättre bildkvalitetsmässigt. Tyvärr till priset av större storlek istället.Eftersom min bror har en Panasonic Lumix DMC-TZ7 så vet jag att det är en bra kamera. Sen är den mycket mindre än en systemkamera så den är inte ivägen destomer när man är i skogen, fiskar osv. Det är klart det finns massa andra kameror att välja på men man blir ju galen om man ska sitta och jämföra
Sen kanske det är lite dumt att köpa något bara för att man känner till det sedan förut. Marknaden är ju proppfull med bra kameror Men visst är det svårt att välja.
Vi får väl hoppas att din nuvarande kamera var något fel på, för sådär uselt resultat är ganska oväntat.