Annons

Innan köp av fotoprylar

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimsan

Aktiv medlem
När det gäller att köpa ny fotoutrustning så har jag förstått att postorder är väldigt vanligt.
Då har man ju ingen möjlighet att se prylen innan, men priset är oftast lägre.

Hur brukar ni gå till väga innan ni genomför ett köp.
Är det grisen i säcken som gäller och hoppas på det bästa.
Eller är det nogranna studier och tester, så att man är helt 100 på att det är rätt grej man får.

Vilka metoder brukar ni ta till och hur långt skall man gå innan man bestämmer sig?

Läser allt jag kan hitta om produkten,
framför allt på internet..men även i tidningar.
skickar mejl och ringer företaget om det behövs oxå.

mvh/Kim

Jag vet vad jag ska använda den till... sedan så går jag ut och letar och blir kär...
Känns det ok i handen så är det det jag ska ha... Sedan så får man väl hitta priset...
(trots att jag föredrar att köpa från ett ställe)

* Lusläser precis allt som finns att komma över. Internet är ju en riktig guldgruva på det området.
* Frågar andra efter deras erfarenheter.

Har själv blivit lite skeptisk till postorder och e-handel-sajter. Det är tryggt med en personlig kontakt. Särskilt om problem uppstår med varan. Jag tycker det kan vara värt den där hundralappen extra för att få god service, samt att kunna testa o greja.
Visst kan sajterna på nätet till synes vara oerhört välsorterade, det kan ibland dock vara en ren chimär.

När det till sist kommer till kritan så måste man ju bestämma sig, den svåra biten. Viktigt att inte vara för kortsiktig i sitt köp, är nog bra att komma ihåg. Personligen har jag dåligt tålamod och är en smula impulsiv, vilket ibland lett till förhastade affärer! Men prylar är ju så kul, inte sant... ;)

Kan man begära att testköra en kamera eller objektiv innan man köper. Bränna av en rulla och se resutatet.

Själv kan jag lägga flera månaders research innan jag köper en produkt. Oftast medans man sparar ihop till prylen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar