alterschwede
Aktiv medlem
Nja, alla Minolta´s gluggar var ju inte FF, titta bara på DT 18-70
nja, DT18-70 är inte Minolta men "Konica" Minolta
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja, alla Minolta´s gluggar var ju inte FF, titta bara på DT 18-70
Tråden någon ny efterträdare till A700 är borta. inget intresse finns. Sony folket är världens tåligaste, inte behöver Sony komma med någon ny semipro. A700 står sig i 10 år, att canikon kan ta fantastiska bilder vid 3200 iso, det behöver inte Sonyfolket det räcker med 400 iso. filmfunktion är ju bara bort i tok. att Pentax, Canon, olympus släpper kameror på löpande band, är inget att bry sig om. Sonys teveapparater, ock filmkameror säljer skitbra. så det är inte bråttom med någon ny semipro. Canon hinner släppa både 50D ock 60D innan Sony kommer med något till sina konsumeter. Toppen Sony. A700 står sig nog i tio år, tat lugnt. Mvh. /Bengt.
Så vad saknar du?
Jag (och inte bara jag) saknar t.ex. 24-105/f4
Problemet är att man då måste släpa på två objetiv. 24-105 vore den perfekta walkarounden för A900.
Problemet är att man då måste släpa på två objetiv. 24-105 vore den perfekta walkarounden för A900.
Det känns så skönt att de inte vräker ut modeller. Nästan som när jag bara hade min D7D o kunde sitta nöjd, det var ju ändå toppmodellen av det fabrikatet... Istället för att jaga kamerahus så satsar jag på roliga objektiv. Husen kommer, var så säker. Fota o var glad undertiden!
Testade mitt 100/2,8 Makro 1:1 på en promenad häromdagen, handhållet http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1760707.htm?set=mp nog duger det o nog duger A700
Det känns så skönt att de inte vräker ut modeller. Nästan som när jag bara hade min D7D o kunde sitta nöjd, det var ju ändå toppmodellen av det fabrikatet... Istället för att jaga kamerahus så satsar jag på roliga objektiv. Husen kommer, var så säker. Fota o var glad undertiden!
Testade mitt 100/2,8 Makro 1:1 på en promenad häromdagen, handhållet http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1760707.htm?set=mp nog duger det o nog duger A700
Folk sitter kanske rätt nöjda med A700 och har därför inte sådan panik att nytt nytt nytt måste komma... Utan man använder det man har och tar sakerna med lite mer jämnmod helt enkelt....
Se bara hur många som använder sina Minoltakameror än idag utan snacka nytt nytt nytt nytt varevigaste stund,,
Däremot vore det ju skoj om nytt kom rent bara för nytt är kul.. .
Men för min del duger A700 mycket väl.. Med rätt objektiv för det som skall fotas så fotar jag utan problem handtaget i mörka miljöer och får för nätet eller fotoalbum väl visningsbara bilder.. Det fick jag även med A300án dessutom...... Det ända som känns som jag skulle vilja göra är att ta steget till A900 om nått skulle göras alls...
Sedan rent personligen så tror jag Sony såsom andra inom alla branscher bromsat in en del nu då krisen slog till.... Hade den inte kommit hade nog redan mer skett överallt inom alla områden..
Utan snack vore nytt roligt att se ... Men känns lite som att skulle en ersättare komma till A700 så är det nog mer extrasaker som kommer komma såsom filmande och liknande för mig ej nödvändiga saker.... Och enbart lite bättre isoförmåga är inget jag skulle direkt få nån kick utav även om testare och pixelonanisterna fick nått att tramsa om..
Däremot om Sony tog ner FF till seminivån via en billigare FF A700 . Eller införde justering av objektivfokus.. Sådant vore kul bra saker...
Filmande säljer däremot kameror.......
Så "nytt" är nog lite avtrubbat då andra märken redan visat vad det nya är.. Dvs Filmande....... resten verkar ju mest vara omdesign i stort mestadelen... Och en redesignad filmande A700 behövs inte för min del.. Den eeee rätt bra som den är...
men en A900 vore mumms...
Fick tillbaka min utlånade 7D förra helgen. Kärt återsende. Den är fortfarande nästan som ny. Är inte den kvaliten på kamerahus fortfarande oöverträffad? Rattar och knappar och spakar ... åhhh... suck... Världen har faktiskt blivit klart fattigare!
Vad saknar du för objektiv? Mig veterligen köpte du intet ett ända objektiv i stället för ditt medföljande kitobjektiv till din A200 du hade. Så du fick aldrig ens "upptäcka" din A200ás kapasitet den har ens..... Ändå saknas det anser du...
Jag anser mig inte vara förmer än dig Ponisch. Så missförstå mig inte nu.. Men jag saknar då rakt intet ifråga om objektiv.. Allt jag kan tänka mig finns där... Bara beställa och handla.. Sony - sigma - tamron - Carl Z...samt beg Minoltaglas. MM
Det fattas fasta och ljusstarka objektiv i Sony´s line-up - där har du min åsikt!
Jag nöjde mig enbart inte med kitobjektivet, två veckor efter kameraköpet blev det ett Sigma 70-300 APO (som gick sönder) och sen ett stycke Beercan, efter det blev det ett Minolta 35-70/3.5-4.5 för att jag hittade ett exemplar för en billig peng (100kr)!
Sedan har jag även köpt ett par M42-objektiv, då fasta och ljusstarka (men även helt manuella)!
Så visst handlade jag ett par objektiv!