KGS
Aktiv medlem
Visst i det stora hela uttrycker du sunda åsikter här. Rent psykologiskt reagerar man som jag tror, att har man bestämt sig för en modell,( i ditt fall du köpte väl en A700 om jag minns rätt) den kostar en del Ca: 10000kr, handlar man när kameran är ganska ny, är problemen mindre, men när tiden går och man anar en ny modell på gång, börjar tankarna snurra. I många fall brukar priset sjunka rejält, när ny modell är på gång, det underlättar en del. Har man som sagt lagt ut 10000 kr (man bestämde sig) då är man inte psykologiskt så intresserad av den nya modellen, många som köpt den gamla önskar rent av att den nya får dåliga betyg, jäklar vad bra köp jag gjorde. ...
Njae, de nya modellerna får gärna vara lite bättre, modell för modell, bara de inte är såååå mycket bättre att jag känner mig "tvungen" att byta genast och på en gång. Nu har jag emellertid bestämt mig för A900 om det inte kommer något annat innan jul. Skillnaden mellan D7D och A700 är inte alls stor, det som gör att jag får lite bättre bilder nu är att jag investerat en hel del i bättre optik också.
Fast det gör inte ont att den smattrar på i högre fart, att den är tystare och att batterierna räcker hur länge som helst, eller att den är vädertätad osv. Javisst ja, det är lite fler såna där pixlar också...