Annons

Ingen som varit på MediaMarkt och fyndat?

Produkter
(logga in för att koppla)

rogerjmorell

Aktiv medlem
Log milt när jag såg MediaMarkts bilaga i gårdagens DN.
En Mamiya ZD för facila 109990:-
Säkert ett bra pris men lite märklig annons för en så konsumentorienterad kedja :D
 
Mera såna affärer. Jag var där och kände på en Canon TS-E24/3.5L. Hade varit helt omöjligt med fotoaffärerna i stan.

De hade en TV också. Niohundratusen kronor.
 
ja.. verkligen skitbra erbjudande..Kameran är 24'000kr billigare på yfo.

Det är många påskägg det.
 
Jo en tv för 900k kan jag fatta.
Det kan man ju stå och dregla åt, innan men köper sin egen för 15k

Men Mamiya kameran är ju inte så många som förstår vad det är. Nån på MediaMarkt som har lite kul tror jag.

:D
 
slår vad om att de inte ens säljer kameramodellen..
Därav 24000kr överpris för att ingen ska vilja försöka.
 
Här i Göteborg så står kameran framme helt synlig, så det hade varit konstigt om de inte kunde sälja en.
 
Media Markt är grymt när man vill jämföra olika kameror. De har ju nästan allt, finns inte några andra sådana affärer
 
Vad är Media markt?
Låter som något scheisse foto-Lidl i mina öron.
Billigt och Bra? eller Dyrt och dåligt?
 
Dez skrev:
Vad är Media markt?
Låter som något scheisse foto-Lidl i mina öron.
Billigt och Bra? eller Dyrt och dåligt?
Mest hysteriskt. Tänk dig en affär på som kombinerar Mamiya ZD, EOS 1Dx Mk MCVXI, långa telen och alla möjliga premiumprodukter med ett konstigt stativutbud bestående av något gammalt Cullman i grön hårdplast och några gorillapod. Lägg på det miljarders med hysteriska människor som slåss om ipod-manicker i drivor i trådbackar och mer vakter än personal. Det är som en mix mellan Lidl, Expert och aphuset på skansen :)

Jag pallade inte med att vara där tillräckligt länge för att skapa mig en bild av priserna när jag var där.
 
jimh skrev:
Mest hysteriskt. Tänk dig en affär på som kombinerar Mamiya ZD, EOS 1Dx Mk MCVXI, långa telen och alla möjliga premiumprodukter med ett konstigt stativutbud bestående av något gammalt Cullman i grön hårdplast och några gorillapod. Lägg på det miljarders med hysteriska människor som slåss om ipod-manicker i drivor i trådbackar och mer vakter än personal. Det är som en mix mellan Lidl, Expert och aphuset på skansen :)

Jag pallade inte med att vara där tillräckligt länge för att skapa mig en bild av priserna när jag var där.

Scheisse..

Min mardröm är Ullared en löningshelg..
 
Det är en sanslös butik! Var förbi i Kungens Kurva igår eftermiddag och klämde på lite kameror. Noterade Nikon D70s med kitglugg för 5990:-, de hade en hel trådback full med dem. De har ett enormt sortiment framme, försöker hålla kamerorna laddade så man kan klämma på allt från 1000kr-kompakt upp till tjugotusenkronorsklassen. Sen står de dyrare prylarna oftast i glasskåp. Undvik lönehelg och när de har något galet pris i annons, då är det tjockt med folk, mitt på dagen kan det vara kul att åka förbi för att titta runt. Men räkna inte med att det alltid är fyndpriser.
Handlade ett 1GB Hama SD för 99:-, fick räcka.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.