fotobollfoto
Aktiv medlem
[...] i ofta lite sämre upplysta idrottshallar.
Exempel.
(FF)
F/2.8
1/500 s
ISO 12 800
88 mm (zoom)
Avstånd - fyra fem meter kanske.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
[...] i ofta lite sämre upplysta idrottshallar.
Exempel.
(FF)
F/2.8
1/500 s
ISO 12 800
88 mm (zoom)
Avstånd - fyra fem meter kanske.
För att kunna göra en korrekt jämförelse måste du inkludera fler objektiv i bedömningen, alternativt dela upp behovet i två kameror. Eller så får du helt enkelt prioritera ner något.
Vad för kamera använde du till denna bilden Fotobollfoto?
Jo vist kommer jag behöva fler objektiv för att få ut det jag önskar fota.
Så blir det säkert.
En sak jag funderar på är om det i ditt fall trots allt finns ett värde i att stanna i Canon-världen. Du har redan familjemedlem som använder Canon, kanske går din 550 i arv till någon? Om du håller dig till Canon så kan du kanske investera i lite dyrare optik, t ex ett 70-200 2.8 för sport och lite "wild life" - detta kan då delas med andra familjemedlemmar för att få valuta för pengarna?
Bara en tanke.
Största kravet är liten smidig att kunna bära med sig när man reser med allt i en ryggsäck. Kan inte ha med kameraryggsäcken med allt i på vissa resor.
Objektiv till Canon har vi ett gäng så varför inte något tips på bra kamera hus där?
Men på Panasonic är både hus och objektiv stabiliserat eller?
Är det någon som använder någon av de kameror jag funderar på som har lust dela med sig av erfarenheter?
Sen G80 är väll väderskyddad också men äldre.
Panasonic GX9 verkar vara vassare på video än Fuji på det jag har försökt gemföra.
Fuji X-E3 har väll något större sensor än Panasonic GX9. Så smidigheten och bra bilder bonus med film
Minsta spegelreflexhuset = 200D
Något större, med bättre autofokus = 77D
Ytterligare lite större, lite proffsigare i allt = 80D
Spegelfria Canon-hus (som med adapter tar alla Canon-objektiv)
Min insta hittar du här
https://www.instagram.com/ovenilssonphotographer/
Stora tjejen har en 200D så vi delar ju vissa objektiv i dag.
Så en M50 med adapter eller en 77D eller 80D man ska kolla på för att kunna använda sig av redan objektiv.
Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS II
Canon EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM
Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS II USM
Canon EF 50mm f/1,4 USM
Yongnuo EF 35mm f/2,0
Så det finns ju lite objektiv till Canon redan idag som vi använder oss av.
Vad för Fuji använder du dig av ska gå in och kolla på ditt Instagram också toppen tack.
Vad för Fuji använder du dig av ska gå in och kolla på ditt Instagram också toppen tack.
Med detta i åtanke och det faktum att i är fler som fotar i familjen tycker jag mycket talar för att fortsätta med Canon - men jag är förstås färgad av mitt eget innehav!
Vilken Canon kamerahus skulle du rekommendera om man behåller befintliga objektiv
Eller tvärtom: om man beskär till 4:3 eftersom man gillar det mer så blir det inte så stor skillnad.En stor skillnad är att panasonic kör 4-3 format på sina bilder typ alla andra kör 3-2.
Om du beskär dina 4-3 till 3-2 då får du inte mycket kvar.
Tre av de där objektiven har bildstabilisering. Tyvärr har inte någon systemkamera från Canon inbyggd bildstabilisering vilket är något att fundera på när du väljer ny kamera.Stora tjejen har en 200D så vi delar ju vissa objektiv i dag.
Så en M50 med adapter eller en 77D eller 80D man ska kolla på för att kunna använda sig av redan objektiv.
Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS II
Canon EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS USM
Canon EF 70-300mm f/4-5,6 IS II USM
Canon EF 50mm f/1,4 USM
Yongnuo EF 35mm f/2,0
Så det finns ju lite objektiv till Canon redan idag som vi använder oss av.