Annons

Ingen idé att vänta på att A700 faller mer i pris?

Produkter
(logga in för att koppla)
Eller oxå strunar man i turen och köper den på www.kameraexperten.se istället, kostar 8699:- inkl frakt där... Man är ju bra sugen...

Eller så handlar du den genom Amason Uk för ca 6200 kr inklusive frakt och Vat (moms) - varför lägga 2500 kr mer på att handla den i sverige.

Svenska menyer, garantier i sverige. Och min erfarethet på det jag köpt från England är bara goda. Snabba leveranser - sista tog 11 timmar!!! Det finns heller ingen annledning till rädsla om du köper från de seriösa företagen ( finns ett antal stora och seriösa i UK)

kolla den smidiga länken på http://www.amazon.co.uk/gp/product/...&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463374953&pf_rd_i=468294
 
humm...
nu blir jag lite nyfiken, dock kan jag inte se var du hittar den så billigt. I den länken du skickat med så kostar den ju 587 sen plus ~5 i frakt blir 592*12,4=7340.... Men vissa gärna var du hittar den för 6200 för då ska jag beställa en omgående.
 
Om det finns några hus kvar på t ex Mediamarkt efter jul så lär de väl ingå i någon slags gigantisk mellandagsrea (som kanske börjar dagen före julafton...). Fast 6000 hem till dörren låter svårslaget. Vad tar de för en A350?
 
humm...
nu blir jag lite nyfiken, dock kan jag inte se var du hittar den så billigt. I den länken du skickat med så kostar den ju 587 sen plus ~5 i frakt blir 592*12,4=7340.... Men vissa gärna var du hittar den för 6200 för då ska jag beställa en omgående.

Hej!

Hittade den i går för det priset på länken till Amason.uk
Gjorde en sökning på ebay.uk och fann priser från 559 pund.
kolla länken nedan

http://photography.shop.ebay.co.uk/...w=Sony+DSLRA700+Camera+-+Body+Only&_sacat=625
 
Kameraexperten vette attan, verkar finnas en del problem med dem nu. Massa prudukter med superlåga priser men ingen får grejjerna.

Det borde komma en ersättare nästa år till A700, tiden går fort. det kan bli så att dom kryddar den nya rejält, för att haka på D90. Jag tror inte den blir billig, om inte Sony gör en kovändning. Men A700 borde sjunka mer i pris. Nästa år blir väl A700 2 år. Även Sony vill väl sälja ut, Ersättare till trillingserien bör väl också vara på gång. Men det är lite som Mrs Sony säger en tusing hit heller dit. kameran kommer att stå sig för lång tid framåt. Mvh. Bengt
 
Hörrödu Benktf..

NU !! Och jag menar NU!!..är det dax du slutar kalla mig för saker anser jag.. Du har nu skrivit rätt kränkande nedsättande "Mrs sony" om mig några ggr. Och jag har haft överseende med detta jävla sätt..Men jag börjar bli rätt irriterad på dig...

Så lägg av...!
 
Hörrödu Benktf..

NU !! Och jag menar NU!!..är det dax du slutar kalla mig för saker anser jag.. Du har nu skrivit rätt kränkande nedsättande "Mrs sony" om mig några ggr. Och jag har haft överseende med detta jävla sätt..Men jag börjar bli rätt irriterad på dig...

Så lägg av...!

Okej Torbjörn 2ggr inge mer. inte så alvarigt menat faktiskt. Du har många sunda åsikter om bla. Sony. Faktum, dagens sanning, inte min mening att vara nedlåtande på något vis och absolut inte kränkande. Märkesfanatiker har jag alldrig uppfattad dig som. Ber om ursäkt Torbjörn. hoppas du godtager ursäkten.Vänligen.Bengt
 
Okej Torbjörn 2ggr inge mer. inte så alvarigt menat faktiskt. Du har många sunda åsikter om bla. Sony. Faktum, dagens sanning, inte min mening att vara nedlåtande på något vis och absolut inte kränkande. Märkesfanatiker har jag alldrig uppfattad dig som. Ber om ursäkt Torbjörn. hoppas du godtager ursäkten.Vänligen.Bengt

Inga problem Benkt! Nu är jag glad igen..Då lägger vi detta bakom oss och går vidare.. Samt tack för din förståelse för min reaktion att säga ifrån här....

Mvh
Tobbe.
 
Eller så handlar du den genom Amason Uk för ca 6200 kr inklusive frakt och Vat (moms) - varför lägga 2500 kr mer på att handla den i sverige.

Svenska menyer, garantier i sverige. Och min erfarethet på det jag köpt från England är bara goda. Snabba leveranser - sista tog 11 timmar!!! Det finns heller ingen annledning till rädsla om du köper från de seriösa företagen ( finns ett antal stora och seriösa i UK)

kolla den smidiga länken på http://www.amazon.co.uk/gp/product/...&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463374953&pf_rd_i=468294

Vet inte hur du räknar men 573£ * 1,2 = 6878 :) ex frakt etc. Men det är fortfarande billigt.

Vart lämnar man in kameran vid garantifel/reparationer?
 
...
Men A700 borde sjunka mer i pris. Nästa år blir väl A700 2 år. Även Sony vill väl sälja ut,
...
Mja, A700 blir inte 2 år gammal förrän i SLUTET av 2009, inte i början.

Gissar snarare på att det först kanske kommer något enklare än A700 (för att konkurrera med D90) - det finns ju "hål" i modellnummerserien (A400/A500/A600). Eller kanske någonting lite dyrare, en A800.

...
Ersättare till trillingserien bör väl också vara på gång.
...
Betvivlar starkt att detta skulle vara nära förestående. De blir inte 2 år gamla förrän i början av 2010. Dessutom verkar de ju av allt att döma sälja kolossalt bra - Sony har tydligen tredubblat sina marknadsandelar sedan förra året.

MediaMarkt öppnade nyligen en ny butik i Bäckebol här i Göteborg, och där säljer de nu Sony A200 inkl kitobjektiv för 3.790 kr - ett sanslöst lågt pris! Och LV-varianten A300 för bara 4.790 kr. Eftersom den japanska yenen på kort tid har gått upp med 30% så är det definitivt köpläge nu - stor risk att det kommer att bli markanta prisökningar efter jul, när handlare och generalagenter måste förnya sina lager.
 
Man får inte glömma att denna gång är varenda företag drabbade av det som sker i ekonomin... Så denna gång kan knappast ett bolag såvida dom inte har tvärpanik och jättelika lager dumpa priserna för vilja ta självmord.. Vore ju helsjukt att göra så då man vet att alla blöder.. Och alla lider av dom minskade säljsiffrorna...

Och med redan små marginaler vore det nog ren idioti att gräva runt sin egen grund än mera. Nej inget talar för lägre priser i mina ögon sett Tvärt om. Sötebrödsdagarna för kameraintreserade konsumenter är nog för en tid framöver slut.. Vi ser nog nu enbart slutsprurten av dom superlåga prisbilder som varit på senaste tiden....

Och idag kan man snudd säga Sony varit smarta (även om dom inte visste om denna katasrof givetvis) som INTE dumpat A700. För då behövs kanske inte så jättestora korrigeringar uppåt i det segmentet framöver mot vad dom måste kanske göra som sänkt sina semisegment lågt direkt i utgången av modellen på marknaden...

Och då Nikon D90 tas upp som jämförelse i topicen tidigare.. Så spinner jag vidare på just den kameran......Jag tror Nikon tex svär ve o förbannelse med sin D90 och det pris dom startade sälja den med...För hur skall dom sedan sätta sina priser i detta segmentet?? Jo dom måste höja rätt rejält tror jag. Vilket är en sjukt svår konst att göra då man sänkt för mycke i början... Man ser dom söker höja säljandet av just D90 så den skall säljas i mängd numera i reklam på diskovery mm till omed.. Så där har dom nog gjort en rejäl tavla med dagens ljus på prisbilden...

vad talar för att dom enligt mina tankar "ångrar" sin prisnivå på D90 som startpris på den som ny på marknaden?

Jo..

För dom gjorde totalt tvärt om nu med nya toppkameran dom släppte.. Där sopade man rakt av in med superhögt pris.Så högt så Nikonfolket själva studasade .Troligen skedde detta med vad jag tror idag bör anses såsom "felaktiga" för låga utgångspris dom satt på D90 i färskt minne.. Men den sattes priset på innan ekonomin small av som den gjorde i full kraft...Så dom hann väl inte riktigt göra en omanalys då det redan var för sent...

Hur skall dom nästa gång kunna ta 14-15-16000 kr igen för ett semihus?? Jag tror dom gjort ett stooort misstag... Exakt som Sony gjort lite egentligen i startserierna där man gav oss kunder för mycke kamera per krona så det i nästa modell bör bli problem att slå det...menar så man får samma extremt höga produkt per krona nivå som startserierna ger en Sonyköpare idag..

Nej jag ser inga priser som skall göra oss glada i framtiden.. Själva iden med priskonkurans är ju att det är stora mängder som skapar ändå vinster.. Nu skall mindre mängder skapa vinster .. Logiken säger bara där priserna kommer stanna eller troligen gå upp..

Uppepå detta kommer valutan som igen gör troligheten att priserna stiger än mer trolig...

I mina ögon ser jag nog med 99,99% säkerhet priserna kommer stiga ...Det måste ske ett mirakel om det inte skall ske. Eller att jag missar i tankarna någon stor parameter i mina tankar..

Men jag tror inte jag gör det tyvärr.. Önskar verkligen jag har stoooort stort felanalyserat läget. tro inget annat...

Men men.. Snart är julen här. och tills dess lär inget remarkabelt hända.. Det får man hoppas i alla fall...

Vikken dysterpelle man är va.. Hehe..

Men igen. Jag hoppas innerligt jag har totalt fel.. Tro inget annat...
 
Bör kanske för säkerhetsskull förklara att jag inte alls menar att Sony har precis 2 års modellcykler för sina DSLR-kameror. Vad de kan tänkas komma att välja finns det ju ingen statistik att bygga på - hittills har de ju fasat ut bara en enda DSLR ur sitt program. "2 år" är bara citerat från inlägget av Bengf.

Övriga tillverkares DSLR-cykler har iofs ofta legat på ungefär 2 år. Ibland längre, förstås. Det tog över 3 år innan Canon 5D kom i en ny version. Å andra sidan höll 40D inte mer än 1 år, men det berodde förstås på att den blev rejält omkörd både av Nikon D300 och Sony A900. Detta insåg alla, inkl. Canon själva, men lustigt nog inte de flesta Canon-användarna - av alla deras inlägg till 40D:s försvar (innan 50D dök upp)... :)

Den ekonomiska krisen lär ju inte heller vara något som kommer att fylla tillverkarna med optimism och få dem att glatt satsa pengar på nya modeller som genom förväntad stor försäljning kommer att betala tillbaka utvecklingskostnaderna även vid korta modellcykler. Både Canon och Nikon annonserar ju idag om neddragningar, och Sony gjorde det som bekant alldeles nyligen.
 
Inlägget som Torbjörn (mayro) skrev medan jag också skrev, håller jag verkligen med om. Det var bl.a. detta jag själv ville framhålla, men väl kanske inte gjorde särskilt tydligt. För att sammanfatta det huvudsakliga av det jag ville säga:

Den som tror att vi snart, redan under början av nästa år, kommer att kunna glädjas åt nya, bättre DSLR-modeller och till ännu lägre priser, kommer högst sannolikt att bli besviken. Risken för att priserna kommer att vända uppåt istället är, enligt min uppfattning, höggradig.
 
Ja, det är möjligt att priserna stiger om dollarn fortsätter att gå upp. Däremot är det inte troligt att priserna kommer att stiga p.g.a. den ekonomiska krisen. Priserna går alltid ner under en kris, eftersom folk blir mer sparsamma och inte vill spendera så mycket. För att kunna hålla priserna nere måste företagen skära sina kostnader och varslar därför en del av sina anstälda (Sony 8000 nästa år).

Jag tror att A700 kan kosta runt 7000 i slutet av mars.
 
...
Jag tror att A700 kan kosta runt 7000 i slutet av mars.
Ifall detta är vad Sony planerar, så är det väl inget som vi i Sverige kommer att kunna kamma in. Hela denna prissänkning lär komma att ätas upp av att den japanska valutan nu på kort tid har blivit 30% dyrare gentemot kronan. Och det är ju risk för att yenen kan stiga/kronan kan komma att falla ännu mer!

Enligt de regler som gäller på marknaden (den korkade), så spelar det ingen roll att svenska staten och flertalet svenska företag är mycket välskötta och har goda finanser. Marknaden flyr från den "osäkra" svenska marknaden och investerar istället i den amerikanska, där såväl stat som företag VERKLIGEN har misskött sig å det grövsta - en misskötsel som ju till råga på allt är den direkta orsaken till hela denna ekonomiska kris! Men "marknaden" belönar ändå USA trots detta och flyttar alla tillgångar dit, eftersom USA-ekonomin i detta läge genom en (i alla fall för mig) fullständigt obegriplig logik anses vara den allra bästa och säkraste...
 
Canon+Nikon dominerar väl på Redaktionerna runt världen. tocken objektiv park som ligger i skåpen. Förr var väl Canon A1 bäst säljande systemkameran. jag menar är finns ju säkra inkomster. Att inte 40D gick kanonbra, utan snabbt ersattes av 50D. Tror inte jag störde Canon så mycket. Men å andra sidan Var det väl först med det digitala genombrottet. Canon 300 Nikon D70 Km7D osv. Som det vart lite mer jämställt. Pentax,Sony, Olympus hakade på. Vad som är billigt och dyrt är lite knepigt och känsligt och berör oss på olika sätt. Ute i stugorna sitter vi ju med våra objektiv, som bara passar till en kamera. vi blir automatiskt låsta till en kameratyp på gott och ont. Den som sitter med Nikonobjektiv, kan jag inte bliva rasen på för att D90 har ett bra pris. Gunnar skriver om A200 3790kr där håller jag med. Bättre kamera till dom pengarna går inte att uppbringa i sverige idag. Fin sökare snabb autofokus, kameran är även ganska lätt 10MP räcker hur långt som helst. Man får helt enkelt jäkligt mycket för pengarna. Jag är också intresserad av A700 hur mycke bättre bilder tar den som inte A200 tar. Jag det är inte lätt. Mvh. Bengt
 
...
Jag är också intresserad av A700 hur mycke bättre bilder tar den som inte A200 tar. Jag det är inte lätt. Mvh. Bengt
Steget från 10 Mp i A200 och till 12 Mp i A700 är måttligt (medan steget från 12 till 24 Mp som i A900, givetvis ger en betydande skillnad).

Skillnaden mellan A200 och A700 är påtaglig vid höga ISO-tal eller vid långtidsexponeringar. Där är A700 markant bättre (alldeles särskilt efter att man uppgraderat den med Firmware V4). Vid t.ex. astrofotografering spelar A700 i en helt annan division än A200.

A700 har också noggrannare AF (den har 5 sensorer i AF-centerarean, A200 har 2). Dessutom har en av dessa fem extra hög känslighet, vilket ger klart större noggrannhet när man kör med ljusstarka objektiv (2,8 eller bättre).

A700:ans skärm är förstklassig - 922.000 pixlar istället för 230.000. Denna är en av de få skärmar där man ser något även i solsken.

Bland sådant som indirekt kan göra att man får bättre bilder (eller att man får några överhuvudtaget), är att A700:an är mycket kvickare på allt. Den har högre seriebildshastighet - den är f.n. den enda kamera i världen som klarar av att kontinuerligt ösa iväg 5 JPEG-bilder per sekund utan att hosta, tills hela minneskortet är fullt! Canons och Nikons värstingkameror storknar vid ett 2-siffrigt antal bilder (och det värsta av allt är att när detta händer så kan de ibland frysa alla operationer under någon minut).

A700 har snabbare bildbearbetning, fler direktknappar, snabbare menyval genom Quick-Navi, snabbare bildvisning etc. Den har också väsentligt högre överföringshastighet till dator än någon annan kamera på marknaden - oavsett pris, förutsatt att man använder ett tillräckligt snabbt och tillräckligt bra minneskort (dvs SanDisk Extreme IV).

A700 har PC-synkkontakt så att det går att ansluta studioblixtar direkt.
Har även manuell blixtmode.
2 sekunders självutlösaren ger automatiskt spegellås på A700.
A700 har en pentaprisma (ger ljusare sökare) istället för A200:ans pentamirror.
Större sökarbild.
Dubbla minneskortfack.
Är vädertätad.
Har metallchassi.
Väger trots detta bara 160 g mer än A200 (Sony har jobbat MYCKET för att få ner vikten).
Trots att A700 har fler funktioner än A200, så är den faktiskt enklare att hantera (Quick-Navi-systemet är genialt).

Detta är det väsentligaste - men det finns ytterligare något 10-tal smärre punkter.


Även om A200 tveklöst är den kamera på marknaden som ger mest för pengarna (det var den även när den kostade 6.000 kr...), så är A700 naturligtvis ändå en klart bättre kamera. Det har tydligen blivit populärt bland A700-ägare att köpa till en A200 som backup-kamera.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.