Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ingen idé att vänta på att A700 faller mer i pris?

Produkter
(logga in för att koppla)
Runt 9.200 sek kostar den idag helt ny. Tror ni att den kommer falla till runt 8000 sek inom en rimlig framtid
...
Det skulle den nog ha kunnat göra, ifall det inte vore så att den japanska yenen på kort tid har stigit med över 40% över den svenska kronan. Vilket innebär att risken för en HÖJNING är mycket större. Jag gjorde en koll för inte så länge sedan, och de flesta tillverkarna har höjt många objektivpriser - i en del fall minst sagt rejält, men varit försiktigare när det gäller kamerahushöjningar. Detta kan dock komma att ske när som helst (troligen stegvis), och verkar f.ö. redan ha börjat - på Scandinavian Photo har de höjt priset för ett A700-hus ett snäpp till 10 795 kr. Så det allmänna rådet blir snarare att antingen köpa så fort som möjligt, ifall man har pengar till det, eller också vänta väldigt länge. Vilket vore synd - A700-användarna är ju genomgående MYCKET nöjda med sin kamera.

Att jag själv inte har någon beror enbart på ebb i kassan... :-(
 
Inte om man följer länkten till dialect, dryga 12 424 exkl moms. De stoltserar med att det är bara för huset, men å andra sidan fanns det ingen på lager....
 
Nu förstår inte jag Jeppe...

Om Dialect tar 15 530:- för en A700
Har A700 stigit eller sjunkit i pris, sedan frågan ställdes?
Prisjakt


Michael -Väljer butik med omsorg -

Nu är du bara obstinat...

jag tog cyberphotos pris och om man bemöder sig med att gå tillbaka i prisstatistiken så hade man sett att cyberphoto tog 13900 kr vid lanseringen. Men det var inte det som var ursprungsfrågan. Utan frågan om man skulle köpa "nu" för 9200 kr eller om den kunde förväntas gå ner till 8000 kr (vilket den aldrig har gjort) och nu kostar den alltså mer.
 
Senast ändrad:
Nu är du bara obstinat...

jag tog cyberphotos pris och om man bemöder sig med att gå tillbaka i prisstatistiken så hade man sett att cyberphoto tog 13900 kr vid lanseringen. Men det var inte det som var ursprungsfrågan. Utan frågan om man skulle köpa "nu" för 9200 kr eller om den kunde förväntas gå ner till 8000 kr (vilket den aldrig har gjort) och nu kostar den alltså mer.

Ja, jag vet.. ;-)

Men, i "min värld" så säger jag; titta på någon av de t.ex sju första på Prisjakt, om någon känns där seriös, så kommer A700 kosta dig någonstans mellan 8 219:- till 8 340:- + Frakt. De från "Homes Cultures" är jag tveksam till att rekommendera då de tar förskottsbetalning och i kombination med få omdömen.

Så mitt svar blir; A700 kostar omkring 8 600 kr i dag (på postorder från Tyskland) och inte 9 990:- för att Cyberphoto väljer att ta ut det priset just nu.

Så jag ställer åter igen frågan; "Har A700 stigit eller sjunkit i pris, sedan frågan ställdes?"

Enligt mig, Nej! Men Cyberphoto har höjt sitt pris, men det skiter vi i nu , om någon annan kan leverera för mindre.


Michael - Cyberphoto är normalt "billiga" och bra -
 
Dom som handlat via England har väl betalt runt 7 papp.. Och det anser jag vara rena rama kapet för den kameran ny med fulla garantier... Ja jag vågar mig på att säga det är ett rent klipp... Det är herrejisses mycke kamera per krona man får...

;-)
 
6780 för att vara exakt. Från warehouseexpress.com lite längre frakt än man är bortskämd med i sverige kanske men det får man ta. Funkar fint i alla fall. OCh man har ju svenska menyer och alla garantier gäller så jag tycker nog att man måste säga att det är det bästa priset som gäller för tillfället.
 
6780 för att vara exakt. Från warehouseexpress.com lite längre frakt än man är bortskämd med i sverige kanske men det får man ta. Funkar fint i alla fall. OCh man har ju svenska menyer och alla garantier gäller så jag tycker nog att man måste säga att det är det bästa priset som gäller för tillfället.
Jag fick det till 7300:- ändå bra pris!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.