Annons

Inga reservdelar

Produkter
(logga in för att koppla)

kameraroffe

Aktiv medlem
Stackars er som har köpt en Olympus digitalkamera
jag behövde ett batterilock till en olympus kamera, det visar sig att olympus har överhuvudtaget inga reservdelar till någon modell
alla kameror skickas till Portugal, min kamera kostade över 1.800:- för att få ett batterilock det fanns inga andra fel på kameran den fungerade perfekt, de har fasta priser på alla
reparationer, damen i växeln var inte trevliga att prata med om inte kunden vill ha den rep. köp
då en ny kamera, tack, men inte en olympus, det'finns bättre kameror, får det verkligen gå till på detta vis, det är fruktansvärt dåligt att
en generalagent bär sig åt på detta vis, fy faen.
 
Vad är det egentligen du klagar på? Jag förstår inte vad du menar. Skriv lite bättre svenska så kanske det klarnar.

Är det dåligt att Olympus bara har ett reservdelslager i Europa?

Är det dåligt att de har fasta priser på reparationer?

Själv har jag bara goda erfarenheter av Olympus Sverige. Trevlig personal och snabbhet enligt vad de lovade. Eftersom man slipper betala för att de håller många små reservdelslager (de har ju bara ett i Portugal) blev det billigt också.
 
Nä, det där är bara skitsnack.
Beklagar att du haft otur eller så...!
Är väldigt nöjd med min olympus kan jag lova. Och du behöver inte tycka synd om mig :)
 
Re: Re: Inga reservdelar

u66lan skrev:
Olympus gör kameror av yttersta kvalité, kom inte och snacka en massa goja.

Det finns ju i och för sig bättre kameror... Trådskaparen kanske borde titta på en hasselbladare tex? 160.000:-. Men i det prissigmentet olympus ligger i är de av väldigt konkurenskraftig kvalitet.

Tror att trådskaparen är ett argt forumtroll som haft en dålig dag :)
 
beklagar om jag trampat någon på foten
men tycker fortfarande det är dåligt
att det inte finns reservdelar till
kameran, att det skall kosta 1,800:-
för ett batterilock och att det skall
ta tre veckor.
 
Jobbigt, helt klart jävligt kasst att en batterilucka ska kosta 1800kr. Aldrig att jag skulle betalat. Tejp?

Bengt: Nog snarare din läsförståelse som är problemet och inte Rolfs svenska.
 
ANNONS