Jag och min bror skulle hämta en motorcykel förrförra veckan, det är en mycket snygg modell som inte tillverkas längre, det var årsm 2007 så den var varken ny eller särskilt gammal. Customcyklar dvs "glidare" brukar vara välvårdade och i fint skick då det oftast är lite äldre som har dom. Vi åkte till leksand, c:a 11 mils resa, jag tog med mig hjälm och utrustning för att köra hem den, postväxeln låg i handsfacket i bilen. Vi åker fram till hans kåk och hälsar på säljaren, en trevlig "gubbe". I Annonsen stod det perfekt skick utan några som helst skavanker. En riktig pärla. Jag och min bror är sveriges största pixelpeepare och är riktigt duktiga på hitta eventuella fel på motorcyklar. Vi har kört och köpt motorcyklar sen vi var 18 år gamla. Men utan att ens gå nära cykeln såg vi stora stenskott, rost på lite olika ställen,tanken var helt matt, det ska den inte vara egentligen. Honda emblemet hade halvt lossnat från tanken, som om nån hade försökt att slita bort den. Jag drog ett stort andetag och suckade och sa bara, nu åkte vi väl ändå hit i onödan. Gubben svarade med att han "inte såg sånt där" Vad ska man svara på det? Det bästa är väl oftast att alltid titta på prylarna man ska köpa innan man slår till. Vissa kan man säkert lita blint på, men allra oftast så bör man ha synat produkten själv först. Vi var faktiskt inte så petiga som vi brukar vara, men det folk skriver i sina annonser är ofta långt ifrån sanningen.