Thunderbird
Aktiv medlem
Rätt.
Ge EPA-snuten vad han tål
/ E
Ge EPA-snuten vad han tål
/ E
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
popboydeluxe skrev:
Ja! Kan även tillägga att juristkompisen tidigare jobbat extra som Värdetransports-Väktare och vet precis vad en väktare får eller inte får göra
rille77 skrev:
Pavel, när tänkte du åka dit?
Kanske skulle glida dit och fota hela spektaklet så finns det bilder på honom och er när han försöker leka polis...
Kalle_B skrev:
Huhhh.. börjar bli spännande detta... har följt tråden flitigt... 2 bunkar popcorn har gått åt sedan trådstarten.. väntar på upplösningen!
*håller alltid på dom goda och hjälplösa*
rille77 skrev:
Om jag hinner dit, är det samma plats som gäller? "vid 1a-1e" eller?
Vore riktigt kul att se avslutningen på detta "live"
aik_putte skrev:
Jag bor 10 minuters promenad från Infra city och jag går där ofta och jag har fotat både hotellet och andra saker där utan att någon sagt något. Något förbud mot fotografering finns inte där, det enda förbudet som finns i området är förbud mot affischering (det är skyltat).
ulfboo skrev:
Hej.
Har följt tråden och om jag förstått saken rätt. Infra City, klockan ett på natten mellan fredag och lördag. Ett område som består till 98 procent av stängda kontor och butiker samt industrilokaler. En väktare kör/går sin ronda och stöter på en ung man utanför sin bil som står med mororn igång. -"Ska bara fotografera" säger mannen. Ordväxling uppstår, dock inte om rätten att få fotografera eller ej.
Till sist en notis ur verkligheten:
"Tre väktare överfölls och bands då Infra City i Upplands Väsby rånades i på onsdagsmorgonen. Strax efter fyra blev en väktare nedslagen av rånarna utanför en utställningslokal i Infra City.
Väktaren bakbands och lämnades strax innanför en dörr i byggnaden. Rånarna, tre eller fyra personer, fortsatte mot utställningslokalen. Där överföll de ytterligare två väktare och bakband dem."
ulfboo skrev:
Men att ta steget vidare, i någonslags provocerande hämnd för ett "övergrepp" känns inte heller helt klockrent. Historien har alldeles för många exempel på folk som hämtat polare för att ge tillbaka. Inte helt jävla smart...
HDFS) (KGS skrev:
tänk om alla "hämnades" på ett så stillsamt vis... det e ju rena Ghandimetoderna att ställa upp några stillsamma fotografer som fotar nattbilder. Det lär ingen ta skada av. Mer än vaktnissens ego när han får lära sej ramarna för sina befogenheter.
Way to go!