Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
infra city - förbjudet område?????????
- Trådstartare popboydeluxe
- Start datum
popboydeluxe
Aktiv medlem
Jimpawa skrev:
Jag har fotat där flera gånger, även på kvällen, då visserligen på väg från Restaurangskolan, men ändå, och jag har aldrig haft några problem med vakterna, jag har tom tagit lite bilder inne på scandic utan att dom sagt något.
vakten påstod fortfarande att det var privat område och att han kunde avvisa folk från det "hur fan mycket han ville"...
mohei
Aktiv medlem
Är det privat område ska det finns skyltar vid infarterna om det.
Det finns ju ett par busshållplatser på "huvudgatan", Kanalvägen tror jag den heter. Busshållplatser brukar man knappast lägga inom privat område.
Områdesbevakning innebär att en rondbil har ett gäng fasta objekt inom ett geografiskt område som ska kollas till/ronderas på/åkas på larm. Inget annat.
Infra City är ett arbetsområde, ungefär som Kista arbetsområde.
Det finns ju ett par busshållplatser på "huvudgatan", Kanalvägen tror jag den heter. Busshållplatser brukar man knappast lägga inom privat område.
Områdesbevakning innebär att en rondbil har ett gäng fasta objekt inom ett geografiskt område som ska kollas till/ronderas på/åkas på larm. Inget annat.
Infra City är ett arbetsområde, ungefär som Kista arbetsområde.
Jimpawa
Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
vakten påstod fortfarande att det var privat område och att han kunde avvisa folk från det "hur fan mycket han ville"...
Jag vet många som haft problem med just SOB, dom har mer eller mindre storhetsvansinne.
popboydeluxe
Aktiv medlem
Jimpawa skrev:
Jag vet många som haft problem med just SOB, dom har mer eller mindre storhetsvansinne.
Jag tänkte åka dit IGEN inatt. Vad tycker ni att jag ska säga till r**hålet?
mohei
Aktiv medlem
http://www.infracity.se/index.htm
http://www.infracity.se/Hyresgastinformation/sakerhet.htm
Är det privat område ska det väl skyltas om det?
Kontakta Affärsområdeschefen:
Affärsområdeschef:
Arne Månsson
tfn: 08-783 25 30
[email protected]
Har det övergripande ansvaret för området
Ett bevakningsbolag som inte sköter sig tappar lätt bevakningen.
Klagomål vill inget bevakningsbolag ha på sig.
http://www.infracity.se/Hyresgastinformation/sakerhet.htm
Är det privat område ska det väl skyltas om det?
Kontakta Affärsområdeschefen:
Affärsområdeschef:
Arne Månsson
tfn: 08-783 25 30
[email protected]
Har det övergripande ansvaret för området
Ett bevakningsbolag som inte sköter sig tappar lätt bevakningen.
Klagomål vill inget bevakningsbolag ha på sig.
Stoffe69
Aktiv medlem
Det är litet skillnad på om det är en väktare eller ordningsvakt som du haft att göra med.
En väktare har ingen befogenhet "alls" medan en utbildad ordningsvakt kan använda sig av t ex polislagen för att avvisa stökiga, våldsamma eller på annat sätt störande personer. De kan också i yttersta fall omhänderta dig i väntan på polis och då också förse dig med t ex handfängsel.
Ordningsvakten har till skillnad från väktaren en bricka på uniformen som säger just "ordningsvakt"
Att fortsätta provocera i detta fall kommer inte att leda någonstans utan mitt förslag är att skicka ett formellt och välformulerat brav till SOB och be om en förklaring till väktarens agerande. Skicka gärna kopia till Indra City också.
En väktare har ingen befogenhet "alls" medan en utbildad ordningsvakt kan använda sig av t ex polislagen för att avvisa stökiga, våldsamma eller på annat sätt störande personer. De kan också i yttersta fall omhänderta dig i väntan på polis och då också förse dig med t ex handfängsel.
Ordningsvakten har till skillnad från väktaren en bricka på uniformen som säger just "ordningsvakt"
Att fortsätta provocera i detta fall kommer inte att leda någonstans utan mitt förslag är att skicka ett formellt och välformulerat brav till SOB och be om en förklaring till väktarens agerande. Skicka gärna kopia till Indra City också.
Jimpawa
Aktiv medlem
paco skrev:
Ni som är i området borde ha en fototräff i infra city..en gång i veckan.
Haha, ja, varför inte?
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Stoffe69 skrev:
en utbildad ordningsvakt kan använda sig av t ex polislagen för att avvisa stökiga, våldsamma eller på annat sätt störande personer. De kan också i yttersta fall omhänderta dig i väntan på polis och då också förse dig med t ex handfängsel.
Handfängsel får å andra sidan bara användas på en person som det är motiverat att slå med batong eller värre. Om det går så långt, ja då har man redan problem...
Dock springer det knappast runt några ordningsvakter och bevakar affärsområden på kvällarna. Iaf. inte om det inte ligger en krog där...
popboydeluxe
Aktiv medlem
Stoffe69 skrev:
Det är litet skillnad på om det är en väktare eller ordningsvakt som du haft att göra med.
Det här var en vanlig väktare.
HeatherCoix
Medlem
Ja va fan han är ute på djupt vatten i vilket fall som helst.
Ta me en mp3 spelare o spela in en eventeull konflikt.
Tänk va kul om han försöker gripa dig för att du står på almännplats..haha.
Begär isfall polishjälp och använd nödvärnsrätten för att freda dig från agriparen innan hjälp anländer.
Ett ingripande försök från väktaren i det här fallet motsvarar att Sune som är o går me hunden griper dig för att han har lust.
Begär isfall polishjälp och använd nödvärnsrätten för att freda dig från agriparen innan hjälp anländer.
Ett ingripande försök från väktaren i det här fallet motsvarar att Sune som är o går me hunden griper dig för att han har lust.
Johan Okker
Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Jag tänkte åka dit IGEN inatt. Vad tycker ni att jag ska säga till r**hålet?
Som jag skrev..
Be honom att precisera vilka lagrum han i egenskap av VÄKTARE hänvisar till.
Du kan ju tillkalla polis om han försöker schasa bort dig, lägger han hand på dig uppstår som någon redan skrev ett nödvärnsläge som gör att du kan inte bara freda dig (men det kan vara problematiskt i en rättegång) utan du kan också gripa mannen.
Senast ändrad:
Johan Okker
Aktiv medlem
Onödigt att blanda in ordningsvakter i detta eftersom de också arbetar under andra betingelser. Jag kan svårligen tänka mig att det skulle vara en ambulerande ordningsvakt i ett industriområde.
Innecentrum, hotell, restaurang, nattklubb, tivoli, tågstation, bussterminaler etc.. ja. Men inte i ett industriområde.
Innecentrum, hotell, restaurang, nattklubb, tivoli, tågstation, bussterminaler etc.. ja. Men inte i ett industriområde.
popboydeluxe
Aktiv medlem
HeatherCoix skrev:
Ja va fan han är ute på djupt vatten i vilket fall som helst.
Jag ska försöka dra med mig min juristkompis (som f. ö. gör tingstjänst för tillfället) och ha som eventuellt vittne, han kommer troligen räknas med trovärdig än en väktare från SOB.
Johan Okker
Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
Jag ska försöka dra med mig min juristkompis (som f. ö. gör tingstjänst för tillfället) och ha som eventuellt vittne, han kommer troligen räknas med trovärdig än en väktare från SOB.
Härligt!!!
Berätta gärna hur det går.
Juristkompisen kan förklara envarsgripandets principer för dig. Det vore väl en underbar farsartad rättegång?
popboydeluxe
Aktiv medlem
Johan Okker skrev:
Härligt!!!
Berätta gärna hur det går.
Juristkompisen kan förklara envarsgripandets principer för dig. Det vore väl en underbar farsartad rättegång?
Ja! Kan även tillägga att juristkompisen tidigare jobbat extra som Värdetransports-Väktare och vet precis vad en väktare får eller inte får göra