Anddje
Aktiv medlem
Nja, dom var ju 4st, varav en dessutom juridikstuderande?Efram skrev:
ja eftersom väktaren hade med sig sina vänner så väger deras ord troligen något tyngre.. dumt nog i detta fall..
troligen läggs det ner jo.. =(
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja, dom var ju 4st, varav en dessutom juridikstuderande?Efram skrev:
ja eftersom väktaren hade med sig sina vänner så väger deras ord troligen något tyngre.. dumt nog i detta fall..
troligen läggs det ner jo.. =(
popboydeluxe skrev:
jag åkte till infra city igår i sällskap med 2 vänner och en kille som ....
....jag tänker nästan göra det.
när jag väl gjort det tänker jag uppmana er alla att skicka ett protestbrev till infra city mot att dessa VÄKTARE uppträder på ett sådant sätt.
jag tycker det är synd att dom behövde anlita SOB, vaktbolaget som var där tidigare hade väldigt trevliga och välutbildade väktare.
p.s. väktaren ville aldrig se mitt ID i det här fallet, trots att jag föreslog själv att han kunde få göra det. jag föreslog att han kunde ta mitt visitkort och kolla upp min verksamhet i efterhand, dessutom så vistades jag i ett upplyst område igår, väl synlig för ALLA som åkte förbi, gick förbi och säkert även för dom flesta gästerna på hotellet.
Paragrafryttaren skrev:
Sen kan man ju konstatera att "Säkerhets Ordningsbevakning" är ett namn som, trots den uppenbara avsikten, inte direkt kan sägas vara skrivet på det svenska språket...
Anddje skrev:
Nja, dom var ju 4st, varav en dessutom juridikstuderande?
Kan dom anmäla en för ofredande även om man inte på något sätt stör personen, utan bara fotar från lite avstånd?Thomas D50 skrev:
Om fotografering av privatpersoner som ber fotografen sluta med detta inte efterföljs, kan det sluta med Ofredande som är ett brott.
Anddje skrev:
Kan dom anmäla en för ofredande även om man inte på något sätt stör personen, utan bara fotar från lite avstånd?