Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Information om Minolta Dynax 7000i?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Smultris

Aktiv medlem
Halloj! Jag skulle vilja veta lite om Minolta Dynax 7000i? Vad ni anser om den kameran, Bra dålig, pris, osv?
Jag har letat info om den men inte hittat det nånstans.

Mvh/Jenny

En äldre kamera som fungerar ganska bra. Jag har aldrig haft några problem med min. Men till nackdelarna hör reglagen som är av skjuttyp istället för rattar. Det gör den lite långsam att ställa in.

Den andra nackdelen är att det enbart går att använda dyra lithumbatterier.

Snabbaste slutartid är 1/4000 sekund och den matar 3-4 bilder/sek beroende på slutartid.

Jag skulle inte betala mer än 500:- för ett sådant hus.

Det lär finnas en specialversion med inbyggd blixt men det är inget jag har sett. Jag har varit nöjd med min kamera men visst den ligger långt efter dagens systemkameror.

Får man den billigt så är det en bra nybörjarkamera.

Mvh
Maverick

7000i

Hej! Jag köpte en 1989 och jag var helt nöjd med den.
Speciellt med kameran är att du kan använda olika moduler till kameran. Jag använde en som heter hög och lågdager och fick riktigt fina bilder med den. Jag ska se om jag hittar dom bilderna så ska jag scanna in dom så du får se dom. Hälsn. Kjell

Tack för svaren. Jag köpte min begagnad för ett år sen med 3 objektiv till, en blixt och en stor läderväska med många olika fack.
Ett minolta objektiv 100-300 AF.
Tokina 70-210 AF och ett minolta 35-80 AF. För detta betalade jag 4000:- men detta var värderat till ett ännu högre pris egentligen. Tyckte att jag skulle ha en lite äldre kamera som alternativ till min nya. Hoppas man inte blev blåst på priset... : )

Låter väl som ett okej pris beroende på blixten och väskan. Begagnatpris på ovanstående prylar är mindre 1000:- styck bortsett från blixten som jag inte vet något om. Men det är ju värt en del att få ett hyfsat komplett system också...

Mvh
Maverick

Kolla användares åsikter på www.photographyreview.com
Jag hade en Minolta 7000. En lite äldre modell ochen allra första "moderna" systemkameran med Afutofokus. Den är billig, gedigen och ganska bra även om AF är lite slö. Den går på vanliga AAA-batterier.

Jag har en Minolta 7000i och tre orginal objektiv (20-35, 35-80, 80-200). I många år tyckte jag mycket bra om kameran men när jag började fotografera riktigt "på alvar". Så upptäckte jag att autofocus inte fungerade så bra som jag ville och att jag ibland fick oskarpa bilder. Manuell fokus är inte användarvänlig på de objektiv jag har. Jag tänker dock behålla kameran och ha den som backup eller typ "äventyrs kamera" när jag inte vill riskera min Nikon F100. Jag skulle inte rekommendera kameran till en god vän som var riktigt seriös med sitt fotograferande, men det är ju ingen dålig kamera så beroende på vilket målet är med fotograferandet och ifall priset är rätt kan den kanske vara värd att köpa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar