Annons

I väntans tider. K200D

Produkter
(logga in för att koppla)

J_A_S

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen bestämt mig. Det blev en Pentax.
Ifrån att ha haft en Olympus OM1 som första kamera, vidare till andra olympusmodeller till en Nikon F50.
Min första digitala kamera blev en Nikon P5100 men jag behövde en systemkamera.
Valet har stått emellan en beg D70 eller D80, ny D60 eller alternativ som Sony och Pentax.

Nu valde jag en K200D med 18-55, 50-200, batterigrepp och lite annat smått och gott till det rimliga priset 6900 kr. Det känns klart prisvärt.

Nu vill jag bara att posten ska meddela att grejorna finns att hämta.
 
Grattis Jag blev med K200D för några veckor sedan med samma set med gluggar och jag är så jädra nöjd med den så jag hoppas Du blir lika nöjd med Din.

Det känns som att man får mycket kamera för pengarna med denna och den tar mycket bra bilder, samt fördelen med att kunna välja hur man vill fota om man är "lat" och kör Auto eller om man vill ställa in själv allt finns ;-)
 
Grattis!!
Jag fotar också med en K200 sedan några veckor :) Det är en jättebra kamera med bra och logiska funktioner :)
 
Grattis

Jag kunde inte motstå 3990 för silver K200D med kiten.
Med det priset lär den inte sjunka så mycket i pris...
 
Senast ändrad:
Ni som har lekt lite med kameran ett tag, hur stor är sökaren? Enligt mig är det en av det viktigare egenskaperna att man ser bilden stort och tydligt. Spelar ingen roll hur bra bilderna blir, känns det inge kul att trycka på knappen blir det färre kort tagna. Canon 400D har alldeles för liten sökare, hur är K200d i jämnförelse med 400D?
 
Ni som har lekt lite med kameran ett tag, hur stor är sökaren? Enligt mig är det en av det viktigare egenskaperna att man ser bilden stort och tydligt. Spelar ingen roll hur bra bilderna blir, känns det inge kul att trycka på knappen blir det färre kort tagna. Canon 400D har alldeles för liten sökare, hur är K200d i jämnförelse med 400D?

Upplever sökaren som stor och lätt att använda, känns inte som den skulle begränsa något och jag kan visserligen bara jämföra med en Canon EOS 40D som jag testade inna jag köpte min och utan att ha de exakta måtten på dem så känns Pentaxen bättre på detta område.

Men är nog mycket en smak/vanesak också.
 
Här är en till som ska skaffa en K200D, men måste spara lite först :)

Har kollat på en Sony A350, men sedan jag har klämmt och kännt på den så kände jag på Pentaxen som jag också har tittat på och den satt som handen i handsken.

Ni som har den, vilka objektiv har ni? Den jag har tittat på finns på MediaMarkt och de har ett kit med Tamrons 18-200 F3,5-F6,3 (5690:- tror jag att det var). Han som jag pratade med, sa att det var bra obejtiv att börja med om man inte har haft en systemkamera förr.
Är det bra att börja med frågar jag mig då???

///Anders S
 
Nu har jag äntligen bestämt mig. Det blev en Pentax.
Ifrån att ha haft en Olympus OM1 som första kamera, vidare till andra olympusmodeller till en Nikon F50.
Min första digitala kamera blev en Nikon P5100 men jag behövde en systemkamera.
Valet har stått emellan en beg D70 eller D80, ny D60 eller alternativ som Sony och Pentax.

Nu valde jag en K200D med 18-55, 50-200, batterigrepp och lite annat smått och gott till det rimliga priset 6900 kr. Det känns klart prisvärt.

Nu vill jag bara att posten ska meddela att grejorna finns att hämta.

Vart köpte du detta kit?
 
Jag la en beställning på Pixmania, men valde att inte handla där av diverse välkända orsaker.
Annars så var det ett mycket slagkraftigt pris på en bra SLR.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.