Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hyra Objektiv!
- Trådstartare Niikon
- Start datum
Hans Österlind
Aktiv medlem
Hallå!
Ska troligtvis tillbaka till fjällen i höst och det vore en dröm att åka tillbaks med
ett Nikon 14-24/2.8
Kan man hyra någonstans?
Någon som kanske gjort / vet vart? (Sthlm)
Tack på förhand!
Kolla med cyberphoto.se
Sanningsägaren
Aktiv medlem
Erik Schalin
Aktiv medlem
Att hyra objektiv är dyrt. Ibland krävs oxå att det är ett företag som hyr. Försäkring får du troligtvis stå för själv.
Dessutom brukar det krävas deposition som är väldigt hög.
Det bästa alternativet brukar ekonomiskt vara att köpa ett objektiv begagnat och sedan sälja det när man är klar.
Såvida man inte kan hyra av en vän.
Dessutom brukar det krävas deposition som är väldigt hög.
Det bästa alternativet brukar ekonomiskt vara att köpa ett objektiv begagnat och sedan sälja det när man är klar.
Såvida man inte kan hyra av en vän.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Det finns ett 14-24 till salu för 8500 här på FS.
Köp det o sälj det när du kommer hem för 1000-1500kr mindre än du gav.
Kan inte vara speciellt svårt att få det sålt för det priset o hyran blir då 1000-1500.
Jag kan inte tänka mig att du gissade att det skulle kosta mindre än 1000kr att hyra ett sådant objektiv. Visst finns det en risk att det går sönder för att man tappar det men den risken har du oavsett om du hyr eller köper. Med en skillnad, om du hyr måste du troligtvis köpa en speciell sakförsäkring, köper du objektivet o äger det så går det på din hemförsäkrings allrisk(som man ändå aldrig har råd att vara utan).
Förresten så är nog den största risk du tar att du inte vill sälja den när du kommer hem
Köp det o sälj det när du kommer hem för 1000-1500kr mindre än du gav.
Kan inte vara speciellt svårt att få det sålt för det priset o hyran blir då 1000-1500.
Jag kan inte tänka mig att du gissade att det skulle kosta mindre än 1000kr att hyra ett sådant objektiv. Visst finns det en risk att det går sönder för att man tappar det men den risken har du oavsett om du hyr eller köper. Med en skillnad, om du hyr måste du troligtvis köpa en speciell sakförsäkring, köper du objektivet o äger det så går det på din hemförsäkrings allrisk(som man ändå aldrig har råd att vara utan).
Förresten så är nog den största risk du tar att du inte vill sälja den när du kommer hem
horvendile
Aktiv medlem
Scandinavian Photo hyr ut objektiv till privatpersoner, iaf i Stockholm. Sist jag kollade hade de 14-24 för uthyrning.
Men ja, ska du ha det mer än ett par dagar är det antagligen billigare att köpa och sälja enligt förslag ovan.
Men ja, ska du ha det mer än ett par dagar är det antagligen billigare att köpa och sälja enligt förslag ovan.
Niikon
Avslutat medlemskap
Jo, det drar väl iväg, ska vara borta ca 6 dagar, hade nog absolut behållt det om
Jag köpte ett, tyvärr är det välja objektiv el resa just nu.
Hade jag haft gott om pengar så hade jag ringt till Nikon,
Då skulle dom få tillverka mitt dröm objektiv,,ett 16-140/2.8
Och med alla super glas som finns!
Men det får bli i nästa liv!
Jag köpte ett, tyvärr är det välja objektiv el resa just nu.
Hade jag haft gott om pengar så hade jag ringt till Nikon,
Då skulle dom få tillverka mitt dröm objektiv,,ett 16-140/2.8
Och med alla super glas som finns!
Men det får bli i nästa liv!