Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hyra/låna objektiv??

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Är så grymt less på att ofta få lite halvtaskig skärpa och lyster på mina bilder pga uselt objektiv.

Finns det inte nånstans där man skulle kunna hyra ett fett objektiv för en dag så man åtminstone nån gång i livet får testa på att fota med proffs saker?

Vore ju liite intressant måste jag säga...:)

OM det finns det, någon som vet hur mycket det kostar isåfall?

Hej!

Vad har du för utrustning samt vart i landet finns du? Vad definierar du som "fett objektiv" ? ...Eller vad är det för gluggar du är ute efter?

Jag har hyrt/lånat/lånbytit lite optik under ett par tillfällen.

Jag vet inte vad det kostar att hyra på en firma (t.ex YFO) men jag försökte en gång hyra en EOS1Ds... 1500 + moms för en dag eller nåt sånt tror jag dom skulle ha... lite dyrt tycker jag, men den kostar ju lite i inköp å andra sidan.

mvh //Peter

Jag har just nu en Pentax och tänkte väl mig ett objektiv ur den dyrare klassen (10tusen+), ljusstarkt och gärna hög förstoringsgrad..men allra helst garanterat skarpt.

1500+moms..hmm, tja det lät ändå relativt överkomligt med tanke på vad den kostar i inköp... fast visst...det gäller att man verkligen tar gott om bilder den dagen...

Men hyra en 1Ds för en dags plåtande, som i sin tur kan inbringa en hel del. En duktig bröllopsfotograf kan val ta uppåt en 20-30 lax för en heldag. Vad kan då modelljobb, etc vara värda.

ANNONS