Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur vet man om objektivet passar?
- Trådstartare Exelador
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Nja, är nog inte så enkelt som Niklas säger, i vart fall inte med begagnade Sigma. Har varit väldiga problem med vissa Sigmaobjektiv med Canonfattning att funka på digitala kameror. Så om det inte är någon garanti kvar så bör du prova först innan du köper.
interpix
Aktiv medlem
Exelador skrev:
okej tack så alltså alla objektiv som det står för canon passar till alla canon modeller?
Jag kan ha fel men har för mig att Canon bytt objektivfattning en gång tidigare. Spelar i så fall ingen roll vid nyköp men begagnat kanske det kan var en fälla..
NG87
Aktiv medlem
Håkan Bråkan skrev:
Nja, är nog inte så enkelt som Niklas säger, i vart fall inte med begagnade Sigma. Har varit väldiga problem med vissa Sigmaobjektiv med Canonfattning att funka på digitala kameror. Så om det inte är någon garanti kvar så bör du prova först innan du köper.
Men objektivet han nämner i sitt inlägg är väl ganska nytt? I alla fall så pass nytt så att det ska passa nuvarande Canon-fattning?
Men jo, det är sant, äldre objektiv kan det ju bli problem med.
interpix
Aktiv medlem
NG87 skrev:
Men objektivet han nämner i sitt inlägg är väl ganska nytt?
Visst, men första meningen tolkar jag som en allmän frågeställlning om kompabilitet för 300D.
PMD
Aktiv medlem
Det var för över 20 år sen, så det gäller bara riktigt gamla objektiv. Om objektivet heter EF så passar det på alla digitala Canon ESR:er.papi skrev:
Jag kan ha fel men har för mig att Canon bytt objektivfattning en gång tidigare. Spelar i så fall ingen roll vid nyköp men begagnat kanske det kan var en fälla..