Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur var mässan på Elmia?

Produkter
(logga in för att koppla)
För mig så var det den bästa fotomässan på mycket länge. Därmed inte sagt att den var kanonbra. Mer om hur dålig jag ansett de tidigare varit.

Den senaste i Nacka i Stockholm anser jag vara ett skämt. Halvfärdiga montrar, feltryckta broschyrer. Utställare (bilder) som inte ens var klara (eller ens närvarande) med sina montrar och utställningar.

Denna gång var Elmia riktigt trevlig enligt min mening. Mest positivt men även några lågvattenmärken. Nikon och Canon skulle behöva ordna mindre besökare eller större montrar för hos dem var det som på Oxford Street i julhandeln = Fullsmetat med folk hela tiden. Orkade inte armbåga mig fram så jag gav blanka fan in deras nyheter. Likaså med Scandinavian Photos shop. Ett antal intressanta erbjudanden men med en kö som var lång som ett godståg fick mig att avstå....

När det gäller presentationen av produkterna så ligger de flesta i lä efter Epson och ProPhoto (och kanske Nikon men det var som sagt svårt att se något där). Epson hade mängder av fantastiska utskrifter vilket Canon borde ta lärdom av. Canons provutskrifter var visserligen bra men oerhört trist presenterade......ProPhotos monter och produkter var som vanligt högintressant presenterad.

Annars mycket intressanta "småleverantörer". Bildutställningen var av lägre kvantitet och kvalitet än tidigare år men bilderna var i alla fall upphängda på ett snyggt sätt vid mässtart och det är mer än vad man kunde säga om mässan i Nacka strand. Sedan kan man kanske undra vad fotografen har att säga som fick sina bider upphängda i hörnet på baksidan av stolpen som bar upp taket :)
 
Senast ändrad:
skapligt

helt ok , dock så tycker jag som föregående år att utställarna får för lite plats.. och de blir trångt.

Jag var på två semiarie och man undrar var folket kommer ifrån som inte kan hålla igen brödhålet eller se till att telefonen är avstängd.
Många har kört långt för att se detta.

Visa förfan RESPEKT till killarna/tjejerna som föreläser!!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.